19. septembra 2024

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Poklici, ki imajo danes največ koristi od umetne inteligence

5 min read

Microsoft je želel z raziskavo odkriti, kateri poklici že žanjejo koristi umetne inteligence, pri čemer se je osredotočil na prihranke časa. Največje dnevne prihranke so dosegli zaposleni na področjih računalniške varnosti, prodaje, tehnične podpore, trženja in odnosov z javnostmi.

Uporaba umetne inteligence na delovnem mestu je postala resničnost in že spreminja način, kako preživljamo svoj delovni čas. Orodja umetne inteligence napredujejo in se iz orodja za izboljšanje učinkovitosti spreminjajo v orodje, ki podpira odločanje in ustvarjalnost. Medtem ko se bodo učinki uvajanja umetne inteligence v nekaterih poklicih razkrili bolj postopno, je Microsoftova raziskava pokazala, v katerih poklicih že danes izkoriščajo prednosti uporabe umetne inteligence.

Graf prikazuje, koliko časa zaposleni na različnih delovnih funkcijah prihranijo z uporabo umetne inteligence (zaznan prihranek časa). 11 minut predstavlja mejnik, ko začnejo ceniti vrednost umetne inteligence.

Z umetno inteligenco je delo enostavnejše, hitrejše in boljše

Raziskava je pokazala, da na obseg izboljšav vplivata predvsem dva dejavnika: vrsta dela, ki ga opravljajo ljudje, in količina podatkov, ki jih uporabljajo pri svojem delu. Največ koristi umetna inteligenca prinaša delovnim mestom, kjer se uporablja veliko podatkov, kot je analiza podatkov o strankah. Zaposleni, ki se ukvarjajo z računalniško varnostjo, razvojem izdelkov, prodajo, tehnično podporo, trženjem in odnosi z javnostmi, so prvi izkusili, kako umetna inteligenca poenostavlja njihove vsakodnevne naloge, odpira priložnosti za inovacije, zmanjšuje število ponavljajočih se opravil ter podpira hitrejše sprejemanje odločitev na podlagi boljših podatkov.

»Mnoge naše stranke v regiji Adriatik nam mnogokrat povedo, kako orodja UI, kot je Copilot, revolucionarno spreminjajo njihovo storilnost in pomagajo delovnim skupinam pri dvigu spretnosti za bolj strateške naloge. V obdobju, ko UI še naprej spreminja panoge, moramo ponovno premisliti, kako gledamo na tehnologijo, in jo uporabiti za poslovno vrednost. Kljub temu, da so organizacije prepoznale njen pomen, mnoge še vedno nimajo formalnih strategij za UI, zaradi česar zaposleni uporabljajo osebna orodja UI, kar pa lahko ogrozi varnost in zasebnost. Ključnega pomena je, da podjetja uvedejo standardizirana orodja UI, pripravljena za poslovna okolja, in zagotovijo celovito usposabljanje tako za varno kot učinkovito uporabo UI,« je povedal Kalin Dimtchev (prenos fotografije), generalni direktor za Microsoftovo regijo Adriatik.

Pet vlog, ki najbolj uporabljajo UI: kibernetska varnost, prodaja, poslovni razvoj ter trženje in komunikacije

Ker se število groženj računalniški varnosti povečuje, je treba biti stalno pozoren in se hitro odzivati. Umetna inteligenca pomaga analizirati velike količine podatkov, odkrivati vzorce v podatkih in v realnem času prepoznati težave. Tako se lahko strokovnjaki za informacijske tehnologije in računalniško varnost osredotočijo na načrtovanje ter hitrejše odzivanje na grožnje. Obenem lahko umetna inteligenca avtomatizira opravila, kot sta spremljanje groženj in obravnavanje začetnih incidentov, kar razbremeni strokovnjake, da imajo več časa za bolj kompleksne preiskave ter rešitve.

V oddelkih prodaje so za uspeh ključnega pomena dobri odnosi in uspešno sklepanje poslov. Zaposleni v prodaji lahko z umetno inteligenco hitro analizirajo podatke o strankah in osebno prilagodijo e-poštna sporočila. Tako se lahko prodajalci osredotočijo na pomembne naloge in več časa namenijo vzdrževanju odnosov s potencialnimi strankami. Predstavniki za podporo strankam si z umetno inteligenco poenostavijo komunikacijo, učinkoviteje rešujejo vprašanja in izboljšajo splošno zadovoljstvo strank. Podjetja, ki so uvedla klepetalne robote z umetno inteligenco, poročajo, da roboti učinkovito odgovarjajo na običajna vprašanja, kar agentom pusti več časa za kompleksne primere.

Na področjih trženja in odnosov z javnostmi umetna inteligenca z analizo velikih količin podatkov pomaga odkrivati nove trende in priložnosti. Pospeši lahko opravila, kot so pregledovanje trendov na področju optimizacije za iskalnike, priprava osnutkov za vsebino, raziskave trga in načrtovanje predstavitev izdelkov. Umetna inteligenca prav tako spremlja, kako so bile zgodbe sprejete v medijih, s čimer prihrani čas strokovnjakom za odnose z javnostmi, da se lahko osredotočijo na ustvarjalno delo in poskrbijo, da ima končen rezultat človeški pridih.

Umetna inteligenca postaja naš najljubši pomočnik

Z uporabo umetne inteligence na delovnem mestu razvijamo tako nova znanja in veščine kot tudi nove navade. Poročilo o trendih na delovnem mestu Work Trend Index Report, ki sta ga skupaj pripravila Microsoft in LinkedIn, je pokazalo, da se je uporaba generativne umetne inteligence v zadnjem letu podvojila in da 75 odstotkov ljudi na delovnem mestu že uporablja umetno inteligenco. Nekateri zaposleni z orodji, kot je Microsoft Copilot, prihranijo veliko časa, saj to prednost navaja kar 90 odstotkov uporabnikov. Microsoftova anketa med uporabniki sistema Copilot je pokazala, da je časovni prihranek 11 minut dovolj, da uporabniki prepoznajo vrednost umetne inteligence in razvijejo navado.

Poročilo o trendih na delovnem mestu je poudarilo tudi trend, opazen na omrežju LinkedIn. Na omrežju so namreč zabeležili 142-kratno povečanje števila članov po vsem svetu, ki so v svoje profile dodali veščine umetne inteligence, kot sta ChatGPT in Copilot. Več kot polovica v anketi sodelujočih mladih je poudarila, da so nove tehnologije ključnega pomena pri njihovih odločitvah glede poklicne poti, kar kaže, da bosta poznavanje umetne inteligence in dostop do nje v bližnji prihodnosti bistvena za podjetja, ki želijo pritegniti in obdržati vrhunske zaposlene.

Uporaba orodij umetne inteligence izboljšuje varnost v podjetjih

Čeprav se 79 odstotkov vodilnih zaposlenih zaveda poslovnega pomena umetne inteligence in jih 66 odstotkov trdi, da ne bi zaposlili osebe brez znanja in veščin na področju umetne inteligence, številne organizacije še vedno nimajo oblikovanih formalnih strategij za umetno inteligenco, zaradi česar ljudje pri delu uporabljajo lastna orodja umetne inteligence.

Microsoft je vodilni ponudnik rešitev na področju umetne inteligence za delo in si prizadeva, da bi vsem omogočil enostavno uporabo orodij umetne inteligence. Microsoftov Copilot je ključnega pomena pri zagotavljanju pomoči strokovnjakom v različnih panogah. Z integracijo zmogljivosti umetne inteligence v vsakdanja orodja Copilot povečuje storilnost in strokovnjakom omogoča, da z manj truda dosežejo več. Ker se umetna inteligenca še naprej razvija, lahko izboljša učinkovitost in inovativnost dela.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.