Vsak četrti prebivalec EU tedensko nakupuje prek spleta

Evropejci smo očitno navdušeni nad spletnim nakupovanjem. Raziskava Masterindex o čezevropski e-trgovini in novih plačilnih metodah ugotavlja, da je lani eden od štirih Evropejcev, ki imamo dostop do interneta, nakupoval izdelke ali naročal storitve prek spleta vsaj enkrat tedensko.

Medtem ko je uporaba e-trgovine po Evropi visoka, raziskava razkriva zanimive razlike med državami glede pogostosti spletnega nakupovanja, stvarmi, ki jih kupujejo in priljubljenostjo različnih plačilnih metod. V času, ko oblikovalci evropske politike poskušajo podreti ovire mednarodne e-trgovine, raziskava Masterindex prikazuje različne naklonjenosti narodov h nakupovanju prek spletnih strani iz drugih držav.

Kako pogosto ljudje nakupujejo prek spleta?
Internetni uporabniki iz Velike Britanije se kažejo kot skupno najpogostejši uporabniki e-trgovine. Odstotek Poljakov (9 %), Litvancev (9 %) in Italijanov (8 %), ki dnevno nakupujejo prek spleta, je podoben Britanskemu (8 %). Vendar Britanci vodijo v tedenski aktivnosti (41 %), sledijo jim Irci (32 %) in Nemci (30 %). Po drugi strani pa je pri Fincih (17 %), Estoncih (16 %) in Dancih (16 %) veliko manjša verjetnost spletnega nakupovanja; ti se bodo za to odločili manj kot enkrat na teden.

Ob primerjavi tedenske frekvence z dnevno se prikaže znaten porast aktivnosti po vsej Evropi. To je verjetno zato, ker so stvari, ki jih ljudje kupujejo prek spleta, redko vsakodnevne. Na primer, obleka in obutev je skupno daleč najpopularnejša kategorija (48 % EEA glede na povprečje), ki ji sledijo nakup vstopnic (34 %), elektronike (33 %) in knjig (31 %).

Vseeno pa se nakupovalne navade razlikujejo od države do države – včasih s presenetljivimi rezultati:
•    Britanci, ki nakupujejo prek spleta (33 %), bodo dvakrat pogosteje kupili živila prek interneta kot njihovi najbližji celinski sosedje na Nizozemskem (16 %), v Franciji (15 %) in Belgiji (13 %);
•    Grki, ki nakupujejo prek spleta, so štirikrat bolj odprti ponudbam rezervacij potovanj na daljše razdalje kot njihovi balkanski kolegi na Hrvaškem;
•    Vidi pa se tudi regionalni trend, kjer so Finska (31 %), Švedska (22 %) in Norveška (22 %) edine države z več kot enim od petih spletnih nakupovalcev, ki se poslužujejo tudi spletnih iger na srečo.

Prav tako variira odnos do priljubljenosti različnih metod spletnega plačevanja. V Češki republiki, v Nemčiji, na Nizozemskem in Poljskem je spletno bančništvo dvakrat bolj priljubljeno od kartic. V državah, kot so Velika Britanija, Francija, Španija, Irska in Italija, pa kartice ostajajo prvi način spletnega plačevanja. Prek raziskave so bile prav tako opazovane nove plačilne metode, kot so e-denarnice, bančne aplikacije in skeniranje QR kod – kar nakazuje močan potencial za rast na tem področju. Čeprav je Evropa zelo odprta za preizkušanje novih tehnologij, se ta interes ne pokaže vedno v  realnosti. Primer so spletni nakupovalci v Španiji; čeprav kažejo veliko navdušenja nad e-denarnicami, zaostajajo za Norvežani (20 %), Grki (20 %), Finci (19 %), ko pride do dejanske uporabe te tehnologije.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja