30. aprila 2024

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Bodo roboti nadomestili naše kognitivno razmišljanje?

5 min read

Konferenca BS Talks, ki jo organizira tehnološko podjetje Business Solutions, je že v prvem delu združila domače in tuje strokovnjake s področja digitalizacije, ki so odgovarjali na vprašanje, kakšni morajo biti naslednji koraki podjetij, ki iščejo priložnosti za preboj na domače in tuja tržišča ter se ob tem naslanjajo na tehnološke rešitve. Priložnosti so številne, prav tako pa nas prihodnost postavlja pred številne izzive, ki jih bomo morali premostiti ljudje in tehnologija z roko v roki, saj bo le sinhrono delovanje prineslo prave rezultate.

Po uvodnem pozdravu direktorjev in solastnikov podjetja Business Solutions, Jerneja Reharja in Aljoše Grudna, je oder konference BS Talks zavzel vodilni nevromarketingar v Evropi dr. Nikolaos Dimitriadis iz podjetja Optimal HR Group. Spregovoril je o vplivu tehnologije na naše možgane, podjetja in življenje, ki ga danes živimo kot družba. Živimo namreč v četrti industrijski revoluciji #4IR, ki prinaša vedno nove tehnološke rešitve in v fizični svet prvič vnaša virtualno sfero s svojimi prednostmi in izzivi. Pojavlja se namreč dilema, ali je človek sploh še potreben, bo tehnologija nadomestila naše možgane in ali bo naš obstoj res ogrožen?

Bodo roboti nadomestili naše kognitivno razmišljanje?
Dr. Dimitriadis je na to vprašanje odgovoril s primerom japonskega Henn Na Hotela, kjer so v danem trenutku 70 % kadra predstavljali zgolj roboti. Zanimiv japonski poskus je spodletel, vodstvo pa je med zaposlene v hotelu vrnilo živega človeka. Zakaj? Izgubili so človečnost, čustva in tople nasmehe zaposlenih, ki so namenjeni gostom s preprostimi gestami, kot je pozdrav “dobro jutro” ali “lahko noč”. Našteto je namreč zmožen predati le človek. Gostje so preveč pogrešali navezovanje odnosov z osebjem, česar pa roboti niso bili zmožni predati naprej. Dr. Dimitriadis je ob tem poudaril, da smo ljudje tisti, ki lahko inovacije s pomočjo tehnologije razvijamo naprej, mi smo tisti, ki ustvarjamo revolucionarne ideje in bogatimo poslovni svet z našo kreativnostjo, ki je robot (še) ni zmožen nadomestiti.


Ljudje ne smemo biti pozabljeni v sferi digitalnih transformacij, podjetja se morajo naučiti vpeljati tehnologijo na način, da izkoristijo potencial zaposlenih in hkrati tehnologije. Ljudje so bili in ostajajo najmočnejši adut podjetij, tehnologija pa je pomembno, danes že nepogrešljivo orodje, ki lahko pomaga narediti korak naprej. V prihodnost moramo zreti z roko v roki, človek in tehnologija skupaj.


Za šalo pošiljamo rakete na Mars, tehnologija torej obstaja
V nadaljevanju konference BS Talks so predstavniki uspešnih slovenskih podjetij sedli za okroglo mizo in spregovorili o resničnih izzivih implementacije digitalizacije ter kaj se lahko naučimo iz njihovih zgodb.

Kako so proces implementacije doživljali pri podjetju Incom, d. o. o. je pojasnil Tine Ravnikar: »Pričeli smo z idejo, da želimo postati tovarna leta oz. prvi v digitalizaciji. Sledilo je kronološko raziskovanje, kje pravzaprav smo, in doživeli smo razočaranje. Podatki niso bili natančni, nismo jih imeli dovolj. Bolj smo se ukvarjali z ljudmi kot s procesi, novo usmeritev smo našli šele po povezavi s podjetjem Business Solutions, ki danes vodi našo digitalno preobrazbo.«

Pot spremembe ni bila lahka, je poudaril: »Za šalo pošiljamo rakete na Mars, tehnologija torej obstaja. V našem primeru smo morali sprejeti dejstvo, da je digitalizacija poslovanja projekt vodstva oz. celotnega podjetja, ne le IT-oddelka. Pripravljen je treba biti na vse, reorganizacijo, odpiranje novih in ukinjanje starih delovnih mest, prerazporeditev ekipe …« Njegove ugotovitve je potrdil tudi Anej Miklavec iz podjetja Business Solutions. »Podatki so bistveni. Če so ti slabi, analize ne bodo korektne. Dodatno je potrebno nameniti dovolj časa testiranju, saj bo takšen izdelek veliko boljši.«

Žiga Mrak iz podjetja Sanolabor, d. d., je še dodal, da so ljudje ključni del digitalizacije, ne sama tehnologija: »Ne pomaga, če gre vsak na svojo stran. Pomembna je komunikacija.« Sama uvedba novejših tehnologij torej ni dovolj, rešitev mora temeljiti na optimizaciji procesov in vključevanju ljudi, ki so v njih vpeti. »Vsem implementacijam je skupno dvoje, ljudje in procesi,« je zaključna misel, ki jo je izpostavil Bogdan Prevec iz podjetja HS Plus. Opažanje, ki ga je pred tem poudaril tudi dr. Dimitriadis.

Diskusija je v nadaljevanju izpostavila trende, kjer je Jernej Rehar, direktor in soustanovitelj podjetja Business Solutions, poudaril: »V naši branži nas neprestane spremembe silijo k nenehnemu prilagajanju le-tem. Smo v fazi testiranj in celo implementacije v izbranih podjetjih, da naše platforme nadgradimo še hitreje na nove različice. Najnovejše tehnologije nam omogočajo, da bodo uporabniki lahko prišli do najnovejših posodobitev praktično takoj. Druga stvar pa je vsekakor umetna inteligenca – AI. Naše platforme temeljijo na tehnologiji podjetja Microsoft, enega izmed prvih, ki je v svoje sisteme uvajal AI-rešitve. Učinki se danes že kažejo tudi v praksi.«

Matic Pirih, vodja prodaje pri podjetju Business Solutions, ki je moderiral okroglo mizo je v zaključku povzel: »Orodje je center, a kdor ga nastavlja in kdor ga uporablja, je ključ do uspeha.«

Za razvedritev po uvodnem delu konference je poskrbel priznan slovenski stand-up komik Perica Jerković, ki je v vsebinsko bogat program prinesel nekaj dobrodošle svežine. V popoldanskem delu programa so udeleženci prisluhnili še predavanju vodje laboratorija LASIM, predstojnika Katedre za izdelovalne tehnologije in sisteme, prof. dr. Nika Herakoviča, direktorice HRM One, d. o. o., lastnice in ustanoviteljice Beep Institute, d. o. o., dr. Maje Fesel Kamenik, izvršne direktorice podjetja Zeleni in partnerji, d. o. o. ter direktorice in solastnice Alias plus, d. o. o. Urše Piculin Tancoš. Del predavanj je zaključil sekretar na Uradu RS za makroekonomske analize in razvoj Peter Wostner, ki je predstavil UMAR-jevo poročilo 2023: Produktivnost in digitalna preobrazba sta neločljivo povezana.

Udeleženci pa so dodatno lahko spoznali še primere iz prakse, in sicer so svoje zgodbe digitalnega prehoda predstavili partnerji dogodka HS Plus (primer celovitega postopka digitalizacije poslovanja), Incom Leone (primer izračuna lastne cene izdelka), Leoss (sistem TrackIS), salesqueze (Visual CPQ za Dynamics 365), bizBox (primer avtomatizacije nabave), Lenovo (Lenovo Software Defined), Clevertouch (Clevertouch Impact LUX), ViboR in drugi. Dodatno so udeleženci lahko obiskali »Show room« podjetja Business Solutions, kjer so strokovnjaki nudili konkretna priporočila za izboljšanje digitalnih poslovnih procesov v svojih podjetjih.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.