Digitalno oglaševanje se ne ustavlja
Naložbe v digitalno oglaševanje bodo v letošnjem letu v primerjavi z lanskim letom v povprečju zrasle za sedem odstotkov. Delež oglaševalskega proračuna, ki ga posamezno podjetje v Sloveniji v povprečju nameni za digitalno oglaševanje, pa dosega že 52 odstotkov celotnih oglaševalskih naložb, kaže aktualna raziskava iPROMa in Valicona o odnosu slovenskih podjetij do digitalnega oglaševanja v letu 2024.
V povprečju bodo naložbe v zakup oglasnega prostora v digitalnih medijih zrasle za 11 odstotkov, naložbe v produkcijo vsebin za digitalne medije pa za tri odstotke.
Raziskavo sta družbi izvedli med novembrom 2023 in januarjem 2024, v njej pa je sodelovalo 117 slovenskih odločevalcev na področju oglaševanja in trženja. Družbi raziskavo izvajata že od leta 2019 na osnovi iste metodologije, kar omogoča primerjavo rezultatov in spremljanje trendov na področju digitalnega oglaševanja v Sloveniji.
»Digitalno oglaševanje v Sloveniji je dozorelo in skupaj obsega že 52 odstotkov celotnega vlaganja. V letu 2019 je bil ta delež nekaj več kot tretjina, zato ocenjujem, da je digitalno oglaševanje doseglo svojo zrelo fazo v razvoju in začenja s prevlado. Hkrati zelo verjetno trenutne tržne razmere dodajajo dodatno gorivo za prihodnjo rast ter razvoj digitalnega oglaševanja,« rezultate raziskave komentira Matjaž Robinšak, direktor raziskav in partner v družbi Valicon.
V 2024 v Sloveniji že 52 odstotkov proračuna za digitalno oglaševanje
V zadnjih petih letih delež naložb v digitalno oglaševanje kontinuirano narašča in po napovedih odločevalce za trženje v Sloveniji v povprečju dosega že 52-odstotni delež oglaševalskega proračuna za leto 2024.
Raziskava je pokazala, da kar 56 odstotkov slovenskih oglaševalcev digitalnemu oglaševanju namenja več kot 50 odstotkov naložb v celoten oglaševalski kolač, 42 odstotkov oglaševalcev mu namenja do 40 odstotkov, samo trije odstotki slovenskih oglaševalcev pa se digitalnega oglaševanja ne poslužujejo.
Med panogami, kjer so naložbe v digitalno oglaševanje ključne, prevladuje turizem, kjer kar 86 odstotkov oglaševalcev digitalnemu oglaševanju nameni 50 odstotkov sredstev ali več, v panogi storitve je takih kar 57 odstotkov, v panogi trgovina 49 odstotkov, v ostalih panogah pa 45 odstotkov.
Vsi oglaševalci, ki bodo v letu 2024 sredstva namenili digitalnemu oglaševanju, se bodo v največji meri posluževali prikaznega oglaševanja (98 %) in oglaševanja na družbenih medijih (91 %). Iskalni marketing bo v svoje digitalne oglaševalske strategije vključilo 85 odstotkov anketiranih, e-poštni marketing 73 odstotkov, marketing z vplivneži pa bo izvajalo 63 odstotkov slovenskih oglaševalcev, kažejo povprečni rezultati raziskave iPROMa in Valicona.
Stava na prikazno oglaševanje
Največ naložb, kar 34 odstotkov, slovenski oglaševalci v povprečju namenijo za prikazno oglaševanje, kar kaže na kontinuiran trend rasti naložb v prikazno oglaševanje v zadnjih treh letih. Naložbe za oglaševanje na družbenih medijih ostajajo na enaki ravni kot 2022 in obsegajo 20 odstotkov proračuna za digitalno oglaševanje, naložbe v iskalni marketing predstavljajo 18 odstotkov, v e-poštni marketing 10 odstotkov, v marketing z vplivneži pa devet odstotkov digitalnega oglaševalskega kolača.
Slovenski oglaševalci bodo po napovedih odločevalcev za trženje v letu 2024 povečali naložbe (43 %) ali ohranili lanskoletno raven naložb (44 %) za celotno oglaševanje. Največje povečanje naložb za oglaševanje bo po napovedih v panogah turizem (64 % ) in trgovina (51 %), medtem ko bodo oglaševalci iz panoge storitve v največji meri ohranili oglaševalske proračune na enaki ravni kot v preteklem letu. Podoben trend s 50 odstotki oglaševalcev, ki ohranjajo raven naložb v 2024, izkazuje tudi panoga drugo.
»Po podatkih s trga vidimo, da se naložbe v digitalno oglaševanje odzivajo na trenutne razmere na trgu in se glede na panogo spreminjajo. Podjetja seveda spremljajo potrošniški sentiment in se odzivajo nanj tudi z naložbami v tržno-komunikacijske aktivnosti. Digitalno oglaševanje v skupnem digitalnem kolaču ohranja pomembno mesto, saj podjetja v veliki večini proračune za digitalno oglaševanje povečujejo oziroma ohranjajo, včasih tudi na račun zmanjšanja naložb v druge medije. Prikazno oglaševanje ohranja primat najpomembnejše oblike digitalnega oglaševanja, saj kot del strategij oglaševanja nad črto pomembno krepi moč in priklic blagovne znamke ter spodbuja konverzije,« dodaja Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v iPROMu.