16. novembra 2025

Tehnokrat

Moč tehnologije.

62 % Evropejcev hiti z uresničevanjem doživetij

3 min read

Ste tudi vi med njimi? Nova raziskava družbe Mastercard razkriva, da se skoraj dve tretjini (62 %) Evropejcev ob bližajočih se decembrskih praznikih v tem letu nadeja vsaj še enega doživetja s svojega seznama. Kar 35 % jih medtem upa, da bodo lahko na seznamu naredili kljukico še pri več kot enem doživetju.  Proti ciljni črti izteka letošnjega leta najbolj hitijo pripadniki generacije Z. Skoraj tri četrtine (74 %) jih je odločenih, da bodo pred koncem leta uresničili svoje želje s seznama, s čimer so prehiteli tako milenijce (69 %) kot pripadnike generacije X (57 %).

Raziskava, v kateri je skupno sodelovalo več kot 20.000 Evropejcev, je razkrila tudi, da ima skoraj polovica Evropejcev (47 %) še vedno od 7 do več kot 20 neizkoriščenih dni letnega dopusta. Največjemu delu med njimi (19 %) ostaja še od 7 do 10 dni dopusta. Države, kjer imajo zaposleni največje število neizkoriščenih dni dopusta (od 7 do več kot 20 dni), so Ciper (69 %), Švica (56 %) in Bolgarija (55 %).

Zaradi časovnih in drugih omejitev so imeli mnogi Evropejci težave pri doseganju ciljev, ki so si jih zadali v začetku leta 2025. Med glavnimi razlogi so pomanjkanje časa in denarja (23 %), čakanje na pravi trenutek (13 %) in težava najti čas izven delovnih in domačih obveznosti (12 %).

Mnogi poleg tega navajajo tudi, da čakajo svoje bližnje ali prijatelje, da bi se jim pridružili pri doživetjih s seznamov želja. Želja po skupaj doživetih trenutkih ne preseneča, saj je prejšnja raziskava družbe Mastercard pokazala, da si 42 % Evropejcev letos želi bolj družinsko usmerjenih doživetij, pri čemer jih je 33 % dejalo, da jim skupna doživetja bolj obogatijo življenje.

Spodbudno je, da pomemben delež Evropejcev ostaja optimističen – več kot dve tretjini (67 %) jih verjame, da bodo bodisi mogoče, bodisi zagotovo pred koncem leta odkljukali še kakšen cilj s svojih seznamov želja. Nekaj manj kot tretjina (30 %) pa jih to želi narediti, a niso prepričani, ali jim bo uspelo. Optimizem je še posebej velik v Srbiji (82 %), na Švedskem (72 %) ter v Španiji (71 %) in v Franciji (71 %), kjer večina sodelujočih verjame, da bodo pred koncem leta na seznamih želja odkljukali vsaj en cilj.

In kot vemo, je leto 2025 leto seznamov želja z doživetji, ki jih Evropejci vse bolj vidijo kot najboljšo obliko naložbe. Velika večina (81 %) jih verjame, da je “vedno ali vsaj v večini primerov” vredno porabiti denar za doživetja. Želja po nepozabnih doživetjih je pri mnogih celo tako velika, da so pripravljeni prilagoditi svoje proračune in se zavestno odpovedati nekaterim stvarem. Približno 40 % jih zaradi tega zapravlja manj za oblačila, 39 % za prehranjevanje zunaj, 38 % za luksuzna razvajanja, 32 % za tehnologijo ali tehnološke izdelke in 25 % za opremo ali posodobitve svojega doma.

Beatrice Cornacchia, izvršna podpredsednica za marketing in komuniciranje podjetja Mastercard v Azijsko-pacifiški regiji, Bližnjem vzhodu, Afriki in Evropi je dejala: “Medtem ko se približuje konec leta 2025, so Evropejci odločeni, da čim bolje izkoristijo še zadnje mesece – skoraj polovica jih ima še do 20 dni neizkoriščenega letnega dopusta in si želi doživetij, na katera že dolgo čakajo. Leto 2025 je resnično leto seznamov želja, saj vse več ljudi na prvo mesto kot najpomembnejša postavlja prav doživetja. 

V družbi Mastercard radi pomagamo ljudem, da lahko kar najbolj doživijo vsak trenutek, od uživanja v prazničnem vzdušju doma ali v tujini do ogleda nepozabne prireditve. Ob tem pa imajo Evropejci še dovolj časa, da še letos svoje načrte tudi uresničijo.”

Zanimiv je podatek, da si Evropejci še pred koncem leta najbolj želijo potovati na novo destinacijo (40 %), v živo obiskati prireditev, o kateri so vedno sanjali (10 %), in doživeti nove aktivnosti na prostem ali obiskati božični sejem ( 9 %).  

Mastercard se je ob tej priložnosti povezal s strokovnjakinjo za doživetja in potovanja Elaine Poon, ki je dejala: “V tem delu leta se rada ozrem na svoje cilje ter si zaželim doživetij, ki me navdahnejo in napolnijo z energijo. Čudovito je videti, da so potovalna doživetja v tem času tako priljubljena. Vsak trenutek prostega časa vedno rada namenim za potovanje, za nepozabno doživetje. Ne glede na to, ali lovim zadnje sončne žarke tik ob morju, se obkrožam s kulturo ali pa najdem mir v skriti gorski koči. Za ustvarjanje spominov resnično ni boljšega časa, kot je zdaj.”

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.