12. avgusta 2022

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Optimizem v turizmu in spletnem nakupovanju

4 min read

Vaš denar je vreden vse manj – za kaj ga boste letos porabili? Kot ugotavlja nova Mastercard študija bo “profitiral” turizem po odpravi epidemioloških omejitev. Med Slovenci pa so najbolj priljubljene slovenske spletne trgovine.

Mastercard je namreč v najnovejši raziskavi Masterindex preverjal nove plačilne trende in posledice pandemije na plačilne metode in navade Slovencev. Po sprostitvi epidemioloških ukrepov je zaznati vse več optimizma. Ta se kaže kot vse večje zaupanje v kartična plačila, ki jih Slovenci vse pogosteje uporabljajo tudi ob plačilu nižjih zneskov, kot tudi v povečanem načrtovanju potovanj v tujino, kamor se bo večina Slovencev odpravila z avtom v sosednje države (večinoma Hrvaško), kar nekaj pa jih bo za počitniški oddih kupilo letalsko karto. Optimizem pa je zaznati tudi na področju plačevanja z mobilnim telefonom, ki sicer po pogostosti uporabe še ne dosega deleža kartičnih plačil, a se kljub temu ponaša z vse večjim deležem priljubljenosti.

Slovenske spletne trgovine bolj priljubljene kot tuje
Spletno nakupovanje ohranja nivo priljubljenosti, kot ga je zabeležilo pred pandemijo – 75 % Slovencev prek spleta nakupuje vsaj občasno. Velika večina (68 %) je v preteklem mesecu opravila spletni nakup. Delež vprašanih, ki so v zadnjih 12 mesecih opravili vsaj en nakup, se je v primerjavi s preteklim letom podvojil (6 % v letu 2022; 3 % v letu 2021). Več kot 60 % vprašanih spletno nakupuje v enaki meri kot pred pandemijo, delež je višji tudi v primerjavi z letom 2021 (58 %).

Vse več kupcev pri izbiri spletnih trgovin izbira slovenske (45 %), vse manj pa je tistih, ki spletni nakup opravijo v tuji spletni trgovini (36 %), kar je bržkone posledica podražitve poštno-carinskih postopkov za blago iz tretjih držav in daljšega časa dostave na račun preobremenjenih dobavnih verig.

Spletni kupci večinoma kupujejo oblačila, obutev in modne dodatke (56 %), gospodinjske aparate (40 %) in elektronske naprave (39 %). Nakupi za potovanja in prosti čas (19 %) pa so že skoraj dosegli raven potrošnje pred epidemijo, kar gre pripisati odpravi nekaterih strožjih epidemioloških ukrepov. Prav tako je zaznati povečanje izdatkov za potovanja in kulturo.

Med nakupi, opravljenimi v tujih spletnih trgovinah, so se pogosteje kot v slovenskih znašli izdelki in storitve, vezane na potovanja ter investicijske storitve, v slovenskih spletnih trgovinah pa pogosteje obutev, oblačila in modni dodatki, gospodinjski aparati, kozmetika, izdelki za hišne ljubljenčke in storitve, povezane s kulturo (vstopnice).

Plačilo z mobilnim telefonom opravila že več kot polovica Slovencev
Mobilne denarnice so za plačilnimi karticami najpogosteje uporabljen način plačila. Do letošnjega leta je namreč z mobilnim telefonom plačalo že 51 % Slovencev. 24 % jih je uporabilo mobilne denarnice svoje banke, eden od sedmih pa je posegel po drugih plačilnih metodah. Le malo je tistih, ki za mobilno plačilo ne bi izbralo plačilne aplikacije, v nasprotju z 84 %, ki so naklonjeni tovrstnemu plačevanju. Več kot polovica vprašanih (55 %) pa bi mobilno aplikacijo uporabila le, če bi jo ponujala njihova banka. Odstotek v primerjavi s preteklimi leti narašča (52 % v letu 2021; 40 % v letu 2020).

Potrjevanje spletnih nakupov z mobilnim telefonom v letošnjem letu beleži višji delež v primerjavi s preteklimi leti (49 % v letu 2022; 43 % v letu 2021; 35 % v letu 2020) – presenetljivo pa je višji tudi delež nekaterih fizično opravljenih nakupov, npr. v restavracijah, kar kaže na posledice odprave epidemioloških ukrepov. Dve tretjini uporabnikov pri mobilnih plačilih uporablja mobilno banko (66 %), eden od sedmih pa mobilni telefon za plačila na mestih nakupa (15 %).

Tri četrtine Slovencev (75 %) pričakuje varna plačila z metodo potrjevanja spletnih plačil iz mobilne aplikacije in več kot 60 % enostavnost tovrstnega načina plačila. Vprašani prav tako pričakujejo, da aplikacija zagotavlja uporabniku prijazno izkušnjo (49 %) in možnost učinkovitega sledenja izdatkom (48 %), čeprav je potrebno poudariti, da vsi trije dejavniki z leti izgubljajo na pomembnosti. Preprostost plačil je še v letih 2019 in 2018 dosegla 93, %, uporabniku prijazna izkušnja 62 % in možnost učinkovitega sledenja izdatkom 62 % v letu 2020 ter 66 % v letu 2019.

Po odpravi omejitev Slovenci načrtujejo več počitnikovanj v tujini

Z odpravo epidemioloških omejitev vse več Slovencev potuje v tujino. Potovanja so se v primerjavi s preteklima letoma povečala za skoraj polovico (63 % v letu 2022; 43 % v letu 2021), vendar še niso dosegla ravni pred pandemijo (83 % v letu 2019 oziroma 82 % v letu 2018). Tudi načrtovanje počitnikovanja je preseglo dosežene ravni preteklih let, kar 66 % Slovencev namreč načrtuje, da bo v prihodnjih šestih mesecih počitnikovalo v tujini, od tega jih je 76 % izbralo Hrvaško, dobra petina pa bo do svoje destinacije počitnikovanja potovala bistveno dlje; v primerjavi s preteklim letom se je ta delež celo podvojil (iz 11 % v letu 2021 na 22 % v 2022).

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.