Najboljši dirkač? Umetna pamet!
Danes sem bil priča zgodovinskemu trenutku. Na tekmovanju v igri Gran Turismo je računalniški algoritem premagal najboljše mojstre vrtenja volana iz mesa in krvi. Gre za svojevrsten preboj na področju umetne inteligence. Gran Turismo Sophy (GT Sophy) je prvi algoritem umetne inteligence, ki je premagal najboljše svetovne voznike v izjemno realistični dirkaški simulaciji Gran Turismo Sport za PlayStation. A cilj GT Sophy ni ponižati človeško raso, temveč igralcem z vsega sveta ponuditi novo izkušnjo igranja, ki jo poganja umetna inteligenca.
A ni bilo lahko. Preden se je GT Sophy naučil dirkati, je moral spoznati (in upoštevati) vrsto pravil, bržkone pa je prevladalo to, da se je učil prav od človeških dirkačev – in se po zaslugi tehnologije globokega učenja hitro izboljšal. Najprej je bilo na vrsti upravljanje dirkalnega vozila, torej poglobljeno razumevanje dinamike vozila, dirkaških linij in natančnih manevrov za vožnjo po zahtevnih stezah. Nato je v ospredje prišla taktika: sposobnosti odločanja v delčku sekunde za odzivanje na hitro spreminjajoče se razmere na dirki. GT Sophy je pokazal mojstrsko taktiko, vključno s prehitevanjem iz zavetrja, navzkrižnim prehitevanjem in celo nekaterimi obrambnimi manevri, kot je blokiranje notranjih delov ovinkov. Za piko na i pa so strokovnjaki podjetija Polyphony Digital Inc. (PDI) in Sony Interactive Entertainment (SIE) ter Sony AI algoritmu “vcepili” še dirkaški bonton: GT Sophy je moral pri dirkanju spoštovati zelo podrobna, a ohlapno navedena pravila športnega vedenja, ki so ključna za pošteno igro. Med drugim se je moral izogibati namernim trkom in spoštovati linijo vožnje ostalih voznikov. Tako denimo ni izvajal prehitevalnih manevrov, ki bi se končali s trčenjem, saj je pravočasno odnehal ter preizkusil novo taktiko.
Da je najboljše igralce v igri Gran Turismo pošteno dotolkel, pa priča že dejstvo, da je postavil tako najboljši čas kroga na kvalifikacijah in v dirki.