Jasnejši izpiski računov v digitalnem bančništvu
Mastercard je danes predstavil novo rešitev za digitalno bančništvo, ki bo imetnikom kartic ponujala dodatne informacije o njihovih nakupih. Rešitev Mastercard podjetja Ethoca bo izboljšala digitalno izkušnjo potrošnikov z omogočanjem dodatnih podrobnosti o transakciji, kot so ime trgovca, logotip in kraj nakupa. Trgovci lahko svoj logotip v sistem prenesejo že danes in tako izboljšajo prepoznavnost svoje blagovne znamke ter zmanjšajo zmedo pri transakcijah, ki lahko sicer vodi do nepotrebnih reklamacij. Mastercard in izdajatelji kartic obenem sodelujejo pri pripravi novega panožnega standarda, ki bo do leta 2022 omogočil prikaz obogatenih informacij o transakcijah v digitalnem bančništvu.
Vsi smo že bili neprijetno presenečeni, ko na bančnem izpisku nismo takoj prepoznali nekaterih bremenitev kartice. Tako morebiti nismo prepoznali imena trgovca ali pa je bilo namesto njega prikazan naziv obdelovalca. Nova raziskava podjetja Mastercard razkriva, da je to pogosta težava za številne uporabnike digitalnega bančništva, ki obenem povzroča negativne reakcije. Kar 77 % vprašanih poroča, da nekaterih nakupov v zgodovini transakcij ne prepoznajo vedno in skorajda petini uporabnikov se to dogodi pogosto ali zelo pogosto in posledično povzroča zaskrbljenost (42 %), razdraženost (30 %), občutek izgubljenosti (15 %) in nemoči (12 %).
Potrošniki situacije, kjer se ne morejo spomniti dotičnega nakupa, najpogosteje razrešijo tako, da takoj pokličejo svojo banko (35 %) ali, bolj poredko, trgovca (6 %).
Pritožbe, ki se jim lahko izognemo
Obenem takšni klici banki običajno pomenijo vložitev pritožbe s strani stranke (77 %), npr. v obliki reklamacijskega zahtevka. Vendar pa se po vložitvi pritožbe pogosto izkaže, da ta ni bila upravičena. Kar štirje izmed desetih potrošnikov na koncu ugotovijo, da so na nakup preprosto pozabili (30 %) ali da je transakcijo izvedel drug družinski član (10 %). Vendar pa mora izdajatelj po vložitvi zahtevka za reklamacijo, le tega odobriti ali zapreti, kar pomeni obratovalne stroške v obliki časa, ki ga mora izdajatelj nameniti stiku z imetnikom kartice, preverjanju transakcije in razreševanju primera stranke, kar v povprečju traja do dva tedna.
Anketiranci so tako dejali, da želijo v izpisku transakcij s kartico videti dodatne podrobnosti o plačilih, s čimer bodo lažje in hitreje prepoznali svoje nakupe. Pri tem bi si najbolj želeli imeti navedeno ime trgovca (67 %), njegov logotip (31 %) in lokacijo nakupa (44 %). Tako obogatena zgodovina transakcij s karticami bi potrošnikom pomagala hitro identificirati tako prodajalca (48 %) kot tudi sam nakup (48 %), predvsem pa bi imetnikom kartic podala občutek zaupanja in nadzora nad svojimi plačilnimi transakcijami (41 %).
Trgovci vabljeni, da naložijo svoje logotipe
Nova rešitev podjetij Mastercard in Ethoca bo pomagala povečati zadovoljstvo potrošnikov in bistveno izboljšala njihovo uporabniško izkušnjo ter obenem omejila število reklamacij. Vsi trgovci lahko sedaj svoj logotip prenesejo s klikom na logo.ethoca.com in ga prikažejo v kanalih spletnega in mobilnega bančništva. Uporaba te storitve je za trgovce brezplačna. Njihovi logotipi bodo povezani z ustreznimi transakcijami s čimer bodo tem plačilom dodane jasne vizualne informacije, ki bodo imetnikom kartic pomagale hitro prepoznati legitimne nakupe. Za trgovce ta storitev predstavlja priložnost za bistveno zmanjšanje števila dragih in dolgotrajnih zahtevkov in obenem poveča prisotnost ter prepoznavnost njihove blagovne znamke.