Združena resničnost – najboljše iz vseh svetov
V zadnjih letih sta navidezna resničnost (VR) in obogatena resničnost (AR) postali razširjena in splošno znana termina. Pa vendar je pri večini današnjih tehnologij, ki uporabljajo virtualno in obogateno resničnost, izziv, kako združiti dejansko fizično gibanje in okolje s simuliranimi, virtualnimi objekti, okolji in dejanji. Pravzaprav današnja virtualna resničnost niti ni tako zelo virtualna. Pogosto je potreben kompleksen nabor konzol, tipal in kamer ter ročnih krmilnikov.
To kani rešiti t. i. združena resničnost – nov način doživljanja fizičnih in virtualnih interakcij in okolij s pomočjo nabora tehnologij nove generacije, ki omogočajo zaznavanje in digitalizacijo. Združena resničnost prinaša bolj dinamične in naravne izkušnje virtualnega sveta kot kdaj koli prej ter omogoča doživljanje tistega, kar je bilo prej v resničnem svetu nemogoče.
V svoji dnevni sobi zgrabite lopar za tenis in stopite na virtualno teniško igrišče v Wimbledonu. Pri tem se izognite stroškom (in nenavadnosti), povezanih z namestitvijo dragih tipal v vsak kotiček vaše dnevne sobe, ki bi bila sicer potrebna za posnetek vašega okolja. Raje se posvetite vadbi svojega zamaha, da se boste z roko in loparjem znašli na virtualnem igrišču. Poženite se naprej ali nazaj, sezite gor ali dol, nagnite se v levo ali desno – popolnoma uživajte v 6 smereh popolne svobode gibanja. Nato pa zamahnite v virtualnem svetu, ne da bi zadeli zelo resnično in zelo drago namizno svetilko, ki je postavljena kak meter od vas.
Z združeno resničnostjo (MR) se torej drastično poveča svoboda gibanja v tridimenzionalnih virtualnih okoljih z zavedanjem okolice resničnega sveta. Povedano drugače: gre za tehnologije zaznavanja, s katerimi preprečujemo, da bi se v virtualnem svetu zaletavali v stvari iz resničnega sveta.
Združena resničnost pa presega le računalniško ustvarjene vsebine. Gre za to, da v digitalne svetove v realnem času vnašamo resnični fizični svet in ga ob tem obdelamo z močjo računalnikov. Namesto enega zornega kota bodo tehnologije, kot je Intelova tehnologija Replay za 360-stopinjske počasne posnetke, uporabile video in napredne algoritme za združevanje posnetkov iz več kamer za digitalizacijo celotnih igrišč in dvoran. Tako si bo mogoče dogajanje ogledati iz kateregakoli zornega kot, ob tem pa bomo imeli več možnosti za interakcijo. To bo popolnoma spremenilo pravila igre za celotno kategorijo aplikacij virtualne in obogatene resničnosti. Sami boste izbrali izkušnjo in imeli boste na voljo nove načine za gibanje po vsebinah iz resničnega sveta.