Tisk ni mrtev!
Slogana iz naslova prav pogosto ne boste slišali v tej obliki, prej nasprotno. A številke ne lažejo. Berite dalje … Ustvarjalna in kulturna panoga namreč danes zaposluje približno 2,5-krat več Evropejcev kot avtomobilska industrija. Ustvarjalno gospodarstvo obsega 4,2 odstotka evropskega BDP-ja, omenjena panoga pa je tretji največji zaposlovalec v Evropi. A hitro rastoča panoga mora sprejeti številne trende, da bo pripravljena na prihodnost. Eden izmed najpomembnejših je trend digitalizacije, so prepričani v Canonu, saj je ta spremenila način dela ter spodbudila popolnoma nove poslovne modele – v smislu produkcije, distribucije in potrošnje –, ki združujejo vsebine visoke vrednosti s tehnologijo.
Drugi pomemben trend je prilagoditev in personalizacija. V oglaševalski industriji se je način komunikacije s potrošniki iz množičnega komuniciranja spremenil v neposredno, celo mikro ciljanje potrošnikov, kar je spodbudila predvsem povečana uporaba mobilnih naprav. »Z digitalno tehnologijo in digitalnim tiskom, ki se popolnoma prilagaja rastočim in spreminjajočim se pričakovanjem potrošnikov, so različne panoge po vsem svetu izkoristile priložnosti za privabljanje in spodbujanje potrošnikov na bolj personaliziran način,« je povedal Goran Sretenoski, direktor podjetja Canon Adria. Raziskava podjetja Bain je pokazala, da 25–30 odstotkov spletnih kupcev zanima prilagoditev komunikacije njihovim potrebam.
Pomembno gonilo rasti ustvarjalne panoge je tudi tiskanje 3D. Raziskovalno podjetje Gartner ocenjuje, da se bo svetovna potrošnja končnih uporabnikov za tiskalnike 3D povečala z 1,6 milijarde USD v letu 2015 na približno 13,4 milijarde USD v letu 2018. »Tiskanje 3D je pomembno spremenilo način dela proizvodnih in inženirskih podjetij. Izdelava poceni, a visokokakovostnih in enkratnih prototipov pohitri razvoj izdelkov ter omogoča mladim zagonskim podjetjem in že uveljavljenim blagovnim znamkam svobodo in zaupanje biti drznejši in bolj domiselni s svojimi novimi stvaritvami,« je dejal Sretenoski.
Vsi ti trendi znotraj rastoče ustvarjalne panoge predstavljajo priložnost za tisk. Ta je bil vedno v središču številnih temeljnih ustvarjalnih izražanj – od plakatov in napisov do embalaže in fotografij – ter znotraj podpornih procesov, kot so oblikovanje, pregledovanje in produkcija. In ko govorimo o komunikaciji prek vsebine, lahko igra tisk neprecenljivo vlogo. Ljudje bodo prejeto vsebino manj verjetno podrobno prebrali, če jo prejmejo digitalno (16 %), kot pa če je natisnjena (59 %). Raziskava kaže, da 88 odstotkov bralcev revije le-to raje prejme v tiskani kot digitalni obliki. Tisk pa je ključnega pomena tudi pri vizualnih predstavitvah idej ali del, saj predstavlja sestavni del celotnega ustvarjalnega procesa v številnih gospodarskih panogah.
»Večina ponudnikov tiskalniških storitev že zdaj sodeluje s podjetji na področju ustvarjalne industrije, predvsem s pregledovanjem, z izdelavo prototipov za predstavitve ali z majhnimi nakladami. Ključno je razumeti, kako se spreminjajo ustvarjalno gospodarstvo in trendi, ki vplivajo na te spremembe. To bo ponudnikom tiskalniških storitev pomagalo ostati korak pred tekmeci in ponuditi storitve, ki bolje zadovoljujejo potrebe v industriji,« je zaključil Sretenoski.