13. oktobra 2024

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Mobilna konzumacija vsebin se nadaljuje

iPROMova analiza ugotavlja, da mobilni dostop do digitalnih medijev v jugovzhodni Evropi, Nemčiji in Avstriji narašča, kaj naraša, ima celo prevlado. Podatki kažejo, da je v letu 2024 delež dostopov do digitalnih medijev prek mobilnih naprav narasel na 76,11 odstotka, kar predstavlja povečanje za 5,6 odstotka v primerjavi z letom 2023. Nasprotno pa je uporaba namiznih računalnikov za dostop do digitalnih medijev zabeležila upad. Delež se je v letu 2023 zmanjšal za 4 odstotke in v letu 2024 predstavlja 23,89 odstotka.

Podrobna analiza razmerij med mobilnim in namiznim dostopom v različnih državah razkriva izrazite geografske razlike. V državah, kot so Črna gora (95,47 %), Albanija (94,89 %), Bosna in Hercegovina (91,11 %) ter Severna Makedonija (89,64 %), močno prevladuje mobilni dostop, medtem ko Nemčija (67,41 %), Avstrija (70,80 %) in Italija (77,89 %) sicer beležijo nižje deleže, čeprav mobilni dostop prevladuje povsod.

»Rezultati aktualne analize potrjujejo, da so strategije ‘mobilno najprej’ postale osrednjega pomena. Pametni telefon je zdaj prva naprava za dostop do digitalnih vsebin in naš stalni sopotnik v vsakdanjem življenju. Razlike, ki jih opažamo med bolj in manj razvitimi trgi, so predvsem posledica števila naprav, ki jih uporabniki uporabljajo. V regijah z visoko mobilno penetracijo je telefon pogosto edina naprava, s katero uporabniki dostopajo do interneta in digitalnih vsebin. Na bolj razvitih trgih pa računalniki še vedno ohranjajo ključno vlogo, zlasti ko gre za poglobljeno branje in analizo vsebin v digitalnih medijih,« pojasnjuje Tomaž Tomšič, vodja iPROM Labs.

Namizni računalniki ostajajo prva izbira za podrobno branje digitalnih vsebin
iPROMova analiza kaže, da so v jugovzhodni Evropi, Nemčiji in Avstriji namizni računalniki še vedno nepogrešljivi za temeljito raziskovanje in brskanje po vsebinah v digitalnih medijih, čeprav večina uporabnikov za prvi dostop do teh vsebin uporablja mobilne telefone. Prebiranje vsebin v digitalnih medijih prek namiznih računalnikov je več kot dvakrat intenzivnejše (2,03-krat) v primerjavi z aktivnostmi na mobilnih napravami, kar kaže, da pri poglabljanju v digitalne vsebine še vedno prevladujejo računalniki.


Chrome ohranja prevlado med spletnimi brskalniki
Deleži spletnih brskalnikov se počasi stabilizirajo, pri čemer razmerja med najbolj priljubljenimi brskalniki ostajajo zelo podobna tistim iz preteklega leta. Vodilni brskalnik po uporabi ostaja Chrome, ki je najbolj razširjen brskalnik v vseh analiziranih državah, kar potrjuje njegovo prevlado na trgu. Na drugem mestu sledi Microsoftov Edge, ki je utrdil svoj položaj kot drugi najbolj priljubljen brskalnik zaradi nenehnih izboljšav in integracije z ekosistemom Windows.

»V luči rastočih skrbi glede zasebnosti na spletu Safari in Mozilla Firefox izstopata s svojimi prizadevanji za zaščito zasebnosti uporabnikov. Safari je uvedel politike, ki znatno omejujejo uporabo piškotkov tretjih oseb, Firefox pa nadaljuje z razvijanjem funkcij, ki izboljšujejo varnost in zasebnost uporabnikov. Ta premik k rešitvam za višjo zasebnost brskalnikov kaže na pomemben trend na trgu, saj uporabnike čedalje bolj zanimajo rešitve, ki jim omogočajo boljši nadzor nad njihovimi osebnimi podatki,« še pojasnjuje Tomšič.

V Avstriji je delež uporabe brskalnika Chrome relativno nizek (41,87 %), medtem ko Microsoft Edge beleži višji delež (26,88 %). V Nemčiji ima Chrome manjši delež (42,07 %), pri čemer se uporabniki pogosto odločajo tudi za Firefox (22,04 %) in Edge (19,13 %). Italija sledi bolj razširjenemu vzorcu, kjer Chrome prevladuje s 63,55 odstotka. V državah regije Adriatik brskalnik Chrome močno prevladuje, zlasti v Severni Makedoniji (74,09 %), na Kosovu (73,36 %) in v Črni gori (71,98 %). V Albaniji izstopa višji delež brskalnika Safari (13,42 %), kar kaže na večjo priljubljenost Applovih računalnikov v tej državi.

iOS delež povečal za dobrih 25 odstotkov
Analiza uporabe mobilnih operacijskih sistemov kaže, da je iOS svoj delež povečal za 25,9 odstotka, pri čemer so največji porast zabeležile Italija (+9,6 o.t.), Albanija (+5,5 o.t.), Črna gora (4,9 o.t.) in Republika Srbija (+4,0 o.t.). Podatki torej kažejo, da tržni delež mobilnih Apple naprav na teh trgih raste.

Razmerja med operacijskimi sistemi osebnih računalnikov ostajajo podobna kot lani
Med napravami, s katerimi uporabniki dostopajo do digitalnih medijev v jugovzhodni Evropi, Nemčiji in Avstriji, na osebnih računalnikih še vedno prevladuje operacijski sistem Windows, ki v letu 2024 dosega 82,89-odstotni delež (rast za 1,54 o.t.). Mac OS ima 13,17-odstotni delež (padec za 1,97 o.t.).

»Opazimo lahko, da po številnih tehnoloških novostih, ki so v preteklosti krojile trende na področju uporabe tehnologije, prihaja do stabilizacije, saj so se ključni trendi med uporabniki že utrdili. Do uvedbe kakšnih novih prebojnih tehnologij in orodij lahko pričakujemo, da se je trg konsolidiral in da postaja vse bolj zrel. Ta stabilnost pa prinaša predvidljivost in omogoča razvijalcem, da se osredotočijo na optimizacijo funkcij in varnosti svojih izdelkov. Tržna zrelost omogoča uporabnikom večje zaupanje v izdelke, ki jih uporabljajo, in prinaša manj pretresov, kar lahko dolgoročno koristi celotni panogi,« zaključuje Tomšič.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.