Vsak tretji Slovenec telovadi več kot pred pandemijo
Tako vsaj ugotavlja raziskava Mastercard Index ekonomije športa, ki je zajela več kot 10.000 prebivalcev stare celine, vključno s Slovenci. Več kot dve tretjini vseh Evropejcev in 60 % Slovencev leta 2022 kljub raznovrstnim omejitvam zaradi pandemije koronavirusa načrtuje ogled športnega dogodka v živo – bistveno več kot 42 % Evropejcev in 29 % Slovencev, ki so športne prireditve obiskali v letu 2021.
Najbolj priljubljeni športni dogodki v Evropi so bili nogomet, košarka in tenis, Slovenci pa s(m)o se odločili za nogomet, košarko in kolesarjenje ter se tekom leta najraje gibali na smučeh, kolesih in v kopalkah. Obenem je med pandemijo polovica Evropejcev in več kot polovica Slovencev odkrila nov šport, kar odpira vrata ogledom manj znanih športov, kot so e-športi (beri: igre), da na svoje športne dogodke v živo v prihodnjem letu privabijo nove ljubitelje.
Povečano zanimanje za obisk športnih dogodkov sledi dvema letoma hudih omejitev, ki so mnogim preprečile ogled športnih tekmovanj v živo. Priljubljena alternativa je tako postala vadba, ki je po analizi združenih in anonimiziranih podatkov glede prodaje v omrežju Mastercard, ki jo je izvedel inštitut Mastercard Economics Institute, presegla raven izdatkov pred pandemijo za športe, ki omogočajo omejevanje socialnih stikov, kot so kolesarjenje, tenis in golf.
Že v začetku letošnjega leta so na svoj račun prišli tisti, ki se športnih prireditev raje udeležujejo v živo. Druga polovica meseca marca je tako postregla z največjim slovenskim športnim dogodkom, kjer so se v Planici pomerili najboljši smučarski skakalci. Športni spektakel, ki je v živo združil kar 60.000 slovenskih navijačev je tudi letos sponzoriralo podjetje Mastercard, katerega predstavniki so ob zaključku dogodka najboljšim smučarskim skakalcem podelili nagrade.
Evropejci množično telovadijo
Na splošno raziskava Mastercard Index ekonomije športa nakazuje obetavno leto za sektor, ki se še naprej spopada s posledicami pandemije. Analiza inštituta Mastercard Economics Institute kaže, da so Evropejci leta 2021 s plačilnimi karticami nakupili za 2,5 % več športnih izdelkov, storitev in izkušenj v primerjavi z letom 2019, pri čemer je prodaja športnih izdelkov, kot so palice za golf, teniške žogice in kolesa, narasla za 14,6 %. Rezultati kažejo, da je okoli 39 % Evropejcev in 26 % Slovencev zdaj še bolj zainteresiranih za nakup različne športne opreme.
Ker več kot polovica (51 %) Evropejcev in 32 % Slovencev zdaj telovadi več kot pred pandemijo, več kot tretjina Evropejcev in 54 % Slovencev pa raje telovadi doma ali na prostem kot v telovadnici ali fitnesu, ne preseneča, da je rast prodaje športnih izdelkov znatno prehitela povprečje potrošniške porabe v Evropi.
K temu so bistveno prispevali športi, ki omogočajo omejevanje socialnih stikov, ki so v drugi polovici leta 2021 zabeležili dvoštevilčno rast. Primerjava druge polovice leta 2021 z enakim obdobjem pred pandemijo (2019) je razkrila, da se je najbolj povečala poraba za kolesarjenje (za več kot tretjino), ki mu sledita tenis (za skoraj tretjino) in golf (za približno petino). Slovenci prav tako menijo, da si bodo v letu 2022 najraje ogledali in se tudi udeležili košarke, kolesarjenja in nogometa.
Optimistični obeti za športne dogodke v letu 2022
Čaka nas razburljivo športno obarvano leto, ki se je pričelo konec januarja s svetovnim pokalom v alpskem smučanju Hahnenkamm v Kitzbühelu v Avstriji, ki ga sponzorira Mastercard. Prihodnost športov je sicer videti svetla, saj želi vse več Evropejcev obiskati športne dogodke in svoje ekipe ter tekmovalce spodbujati v živo. 32 % Slovencev (44 % vseh Evropejcev) je za ogled športnega dogodka v živo pripravljenih odpotovati v tujino, 60 % Slovencev (in več kot dve tretjini Evropejcev) pa verjame, da se bodo v dvorane in ob igrišča vrnili po koncu pandemije.
Raziskava kaže tudi, da mnogi svoje strasti do športa ne morejo potešiti le s pomočjo televizijskih prenosov. Vsak četrti Evropejec in 23 % Slovencev izgubi zanimanje za šport, če si tekem ali dogodkov ne morejo ogledati v živo, pri čemer večina najbolj pogreša vzdušje in druženje, kar še dodatno poudarja pomen obiskovanja športnih dogodkov za evropsko kulturo in družbo. Polovica Evropejcev si obenem želi tudi nižje cene vstopnic, kjer so Slovenci (59 %) nad evropskim povprečjem. Obenem 46 % Evropejcev na športnih dogodkih v živo ne želi uporabljati gotovine, čemur pritrjuje tudi 33 % Slovencev.
Evropejci so pripravljeni na potovanja v tujino
Potrošniki upajo, da bo naslednjih 12 mesecev ponudilo tudi več možnosti za potovanja, razkriva raziskava Mastercard, in sicer športne počitnice v letu 2022 načrtuje tretjina Evropejcev in polovica Slovencev.
»Verjamemo, da bo v letošnjem letu kombinacija vse blažjih omejitev in prihrankov evropskim potrošnikom omogočila uživanje v športih, ki jih imajo radi. Z veseljem opazujemo porast zaupanja potrošnikov in nestrpno pričakovanje športnih navdušencev nad možnostjo ogleda športnih dogodkov v živo,« je dejala Jeannette Liendo, višja podpredsednica za trženje in komunikacije pri Mastercard Europe. »Šport je bistven del evropske kulture – tako glede sodelovanja kot ogleda dogodkov – in ponosni smo, da letos sponzoriramo nekaj najbolj razburljivih športnih tekmovanj in dogodkov v regiji,« je še dodala.
V letošnjem letu bo Mastercard sponzoriral nekatere izmed najbolj priljubljenih športnih tekmovanj na celini, vključno z UEFA Champions League golf turnirjem, The Open, Odprtim prvenstvom Francije, Svetovnim prvenstvom v ragbiju za ženske in evropskim prvenstvom League of Legends.