Za digitalno oglaševanje letos 90 milijonov evrov
Naložbe v digitalno oglaševanje še naprej rastejo in bodo v letu 2021 zabeležile 8-odstotno rast, posamezen oglaševalec pa bo v povprečju za tovrstno oglaševanje namenil dobrega pol milijona evrov. Naložbe v zakup oglasnega prostora v digitalnih medijih bodo zrastle za 14 odstotkov. V poprečju bo posamezno podjetje za zakup v digitalnih medijih namenilo skoraj 400.000 evrov, kaže aktualna raziskava iPROMa in Valicona o odnosu slovenskih podjetij do digitalnega oglaševanja v letu 2021. Raziskavo sta družbi izvedli letos med marcem in junijem, sodelovalo pa je 225 slovenskih odločevalcev na področju oglaševanja in trženja.
»Analize podatkov raziskav v obdobju 2019-2021 kažejo na stalno letno rast naložb podjetij v digitalno oglaševanje, ki so se v luči lanskoletnih razmer na trgu celo okrepile in so presegle napovedi oglaševalcev v pričetku leta 2020. Lani smo namreč z raziskavo zaznali 29-odstotno rast investicij v zakup oglasnega prostora v digitalnih medijih, letošnja raziskava pa je pokazala, da je bila dejanska rast 31-odstotna. Glede na rezultate raziskave bodo po moji oceni letos naložbe v digitalno oglaševanje v Sloveniji presegle 90 milijonov evrov, že drugo leto pa lahko pričakujemo, da bomo dosegli prelomnih 100 milijonov evrov,« rezultate komentira Simon Cetin, partner v družbi iPROM.
Dobra četrtina digitalnega oglaševalskega kolača za prikazno oglaševanje
Največ naložb, kar 27 odstotkov oziroma približno 136.700 evrov na oglaševalca, bodo oglaševalci v Sloveniji namenili za prikazno oglaševanje. Ta delež je skoraj enak kot lani, kar kaže na to, da prikazno oglaševanje ohranja prvo mesto med oblikami oglaševanja.
Na drugo mesto se je prebil e-poštni marketing z 21 odstotki (povprečni vložek 107.800 evrov), ki mu sledi oglaševanje na družbenih medijih s 16 odstotki (povprečni vložek 80.000 evrov).
Največja zaznana sprememba v primerjavi s preteklim letom je upad naložb v iskalni marketing, ki so lani zavzemale 18-odstotni delež digitalnega oglaševalskega kolača, letos pa le še 11-odstotni.
Najgosteje uporabljeni obliki sta prikazno oglaševanje in oglaševanje na družbenih medijih
V tem letu bodo oglaševalci v Sloveniji v svoje digitalne oglaševalske strategije najverjetneje vključili prikazno oglaševanje (94 odstotkov podjetij) in oglaševanje na družbenih medijih (94 odstotkov podjetij). Prikazno oglaševanje je glede na izkazane deleže v lanskem letu po pogostosti uporabe dohitelo oglaševanje na družbenih medijih.
Po pogostosti uporabe oblik digitalnega oglaševanja si podobno kot v letu 2020 sledijo iskalni marketing (83 %), e-poštni marketing (80 %) in marketing s pomočjo vplivnežev (61 %).
Učinkovitost ostaja vodilni razlog za uporabo digitalnega oglaševanja
Glavni razlog za uporabo digitalnega oglaševanja je njegova učinkovitost, kar je v letošnji raziskavi dejalo že 73 odstotkov vprašanih. Na pomembnosti je pridobila tudi skladnost z zakonodajo, saj jo kot zelo pomembno navaja 65 odstotkov oglaševalcev.
Po pomembnosti so odločevalci izpostavili še naslednje ključne razloge: evalvacijo oglaševalske akcije (58 %), transparentnost (54 %), komunikacijo s potrošniki (52 %), napredno ciljanje (51 %) ter možnost optimizacije v realnem času (50 %).
Povprečni letni proračun za digitalno oglaševanje v letu 2021 v Sloveniji znaša dobrega pol milijona evrov na posameznega oglaševalca in bo v primerjavi z letom 2020 višji za 8 odstotkov. Od tega povprečni letni proračun za zakup oglasnega prostora v digitalnih medijih znaša skoraj 400.000 evrov na podjetje in je primerjavi z letom 2020 zrastel za 14 odstotkov.