Prihaja internet čutov
Raziskava Ericsson IndustryLab, ki razkriva mišljenje 133 milijonov zaposlenih o tem, kakšna bo prihodnost delovnih mest, ugotavlja, da bo napredek tehnologije v kombinaciji z omrežji 5G v naslednjem desetletju omogočil razvoj interneta čutov. Čuti, kot so tip, okus in vonj, ob boku vida in sluha, postajajo del naše pričakovane digitalne izkušnje.
Podjetja se namreč ne vračajo v normalo, ki smo jo poznali pred pandemijo, ampak vse intenzivneje iščejo boljše načine, kako zaposlenim zagotoviti polno izkušnjo dela na daljavo. Navadne računalnike bi v prihodnje lahko nadomestile delovne postaje, ki bi omogočale popolno virtualno izkušnjo zaposlenih. Tako bi sodelavce zaznali, kot bi bili v prostoru z nami, enako velja za stranke in poslovne partnerje, izkušnja pa bi se zelo približala realnim zvokom, občutkom, celo vonju.
Temu so najbolj naklonjeni zaposleni (58 %), ki že imajo redne izkušnje z virtualno resničnostjo (VR), obogateno resničnostjo (OR) in umetno inteligenco (UI). Dodatno je 40 % zaposlenih, ki z VR/OR in UI nimajo izkušenj ali so te zelo omejene, prav tako izkazalo zanimanje za razvoj tovrstnih delovnih postaj in takšnega delovnega okolja. Dematerializirana pisarna bi lahko postala realnost do leta 2030.
Poročilo dodatno izpostavlja:
• Skoraj 6 od 10 vprašanih meni, da se bo število spletnih sestankov stalno povečevalo, prav tako pa bo naraščala potreba po boljši podpori za oddaljene interakcije.
• Polovica vprašanih si želi digitalne delovne postaje, ki bo omogočala čutov polno izkušnjo za delo na daljavo, ki ga lahko opravljamo kjerkoli.
• 77 % vprašanih meni, da bo internet čutov v poslovnem svetu omogočil tudi razvoj bolj trajnostno usmerjenih poslovnih modelov.
• Internet čutov bodo uporabljali tudi strokovnjaki za prodajo in marketing, pri čemer je 59 % vprašanih prepričanih v prostorsko uporabo videa, 50 % pa dodatno meni, da bo uporaba temperaturnih zaznav omogočila bolj poglobljeno izkušnjo za potrošnike do leta 2030.
• 73 % vprašanih iz managerskih vrst meni, da bodo hrano, ki jo sicer strežejo v restavracijah znotraj podjetij, digitalno obogatili tudi na nivoju okusov, in to do leta 2030.
• 66 % vprašanih meni, da jim bo tehnologija do leta 2030 omogočila zaznati, ali je sodelavec žalosten, to možnost zaznave občutja pa bodo imeli tudi delodajalci sami.