Yanming (Huawei): Smo platformno podjetje
Barcelona in sejem Mobile World Congress (MWC) sta bila odlična priložnost, da najdem sogovornika katerega izmed velikanov iz sveta mobilne telefonije. Za mizo sem sedel Wang Yanmingom, predsednikom družbe Huawei v v osrednji in vzhodni Evropi ter Nordijskih regijah.
Takole sva se pogovarjala …
Vsak obiskovalec doživlja sejem MWC po svoje. Kako ga vidite vi?
Zame sejem MWC predstavlja vrsto napornih dni. Predvsem sem v stalnem stiku s strankami in partnerji pa tudi novinarji. Toliko sestankov imam, da si niti konkurence in njihovih razstavnih prostorov nisem ogledal.
Huawei vsekakor pošteno raste v regiji osrednje in vzhodne Evrope. Kakšen je vaš načrt za ohranjanje hitre rasti?
Predvsem bomo nadaljevali s proizvodnjo kakovostnih izdelkov, s katero smo zasloveli. To je naša prioriteta. Hkrati se bomo izogibali napakam. Sicer pa je strategija poslovanja jasna, v ospredju bodo prodaja, gradnja blagovne znamke, dodatne storitve, kakovosten servis … uravnoteženost vseh teh poslovnih elementov je zelo pomembna za hiter napredek družbe.
Kako sicer poslujete v Evropi?
S poslovanjem smo zadovoljni, saj beležimo stalno rast. Trenutno imamo v regiji zahodne Evrope okoli 10-11-odstotni tržni delež, na severu in vzhodu pa še višjega – okoli 15 do 16 odstotkov. Poslovno strategijo prilagajamo posamezni državi, naš moto je ena država – ena strategija. Poslovanje gradimo na ljudeh, zavedamo se, da so znanje in sposobnosti ljudi v prodaji in poprodaji, skratka celotne ekipe, še kako pomembne.
Kakšen poslovni ekosistem pa sicer gradite dolgoročno?
Predvsem ekosistem okoli mobilnosti. V središču bodo mobilni telefoni, kjer še naprej pričakujemo visoko rast. Močno prisotni smo tudi na trgu opreme za telekomunikacijske operaterje. Poleg mobilnikov bomo izdelovali še tablice in nosljive naprave, skratka vse, kar je komplementarno osnovnemu programu družbe. Na nova področja zaenkrat ne bomo vstopali, kljub temu, da imamo ogromno razvojnih inženirjev. Smo platformno podjetje, imamo lastno strojno in programsko opremo, ponudnik vsebin pa ne bomo.
Kaj pa druge oblike diverzifikacije razvoja? Kako privlačna so za vas področja pametnega doma, umetne inteligence, samovozljivih avtomobilov itd.?
Vse našteto je zanimivo, na številnih področjih lahko prispevamo svoje inovacije. A gradnja ekosistemov ni nikoli enostavna. Huawei raje začne z majhnimi temelji in potem gradi. Na področju pametnega doma recimo podpiramo upravljanje sistemov osvetlitve in klimatizacije, dodali smo še glasovno upravljanje itd. A za večje preboje bo verjetno poskrbel kdo drug. Naša usmeritev je, da se vedno držimo standardov, kar pa včasih upočasni razvoj.
Menite, da se bodo nosljive naprave prijele? Trenutno se ne zdijo še absolutni hit …
Bomo videli. Nosljive naprave napredujejo nekoliko počasneje zato, ker jih uporabniki še niso posvojili v enakem obsegu kot mobilne telefone. A sem prepričan, da jih bodo. Navade uporabnikov se spreminjajo. »Nošenčki« so vendarle še zelo sveža kategorija izdelkov. Uporabniki, željni novosti, jih že imajo, večji del potencialnega trga in uporabnikov pa rabi več časa, da jih vzame za svoje.
Kako sicer gledate na inovativna zagonska podjetja?
Smo realni; nihče ne ve vsega, tudi majhna podjetja lahko izumijo kaj zanimivega. Naša naloga je ostati odprtih oči in uma. Stalno, praktično vsak dan se kaj naučimo. Ne vemo, kaj bo prinesla prihodnost, zato moramo biti osredotočeni na razvoj ključnih lastnosti, se hitro prilagajati. Naša moč je v tem, da novosti hitro (p)osvojimo in spravimo v prakso.