Ugled stane – tako in drugače
Gradnja ugleda v javnosti in družbi je zahtevna naloga tako za posameznika, še bolj za podjetja. Njegovo vzdrževanje stane – čas in denar. Daleč najdražja pa je povrnitev izgubljenega ugleda. Slednje ugotavlja tudi raziskava podjetja Kaspersky, ki se ukvarja z odpravo digitalnih nevarnosti in škod.
Pri polovici podjetij po vsem svetu so imeli varnostni pripetljaji s področja informacijske tehnologije, ki so se jim dogodili v zadnjem letu dni, negativen vpliv na ugled. Povprečen strošek okrnitve ugleda je v primeru malih in srednje velikih podjetij znašal več kot 7.300 evrov, pri velikih podjetjih pa je škoda znašala tudi do 180.000 evrov za posamezni varnostni pripetljaj. To so zneski, ki jih razkriva raziskava Kaspersky Laba in B2B International na vzorcu več kot 5.500 strokovnjakov s področja informacijske tehnologije iz 26 držav po vsem svetu v letu 2015.
V visoko konkurenčnem okolju je pri podjetjih pomembna več kot le učinkovitost ter kakovost izdelkov ali storitev. Zaupanje potrošnikov in poslovnih partnerjev lahko vodi v višje dobičke, ključno vlogo pri graditvi tega pa ima visok ugled podjetja. Nasprotno, izguba zaupanja potrošnikov v podjetje pogosto vodi v nižje ravni dobička, v nekaterih primerih pa tudi v stečaj.
Oškodovanje ugleda je neposredno odvisno od tega, ali informacije o posameznem varnostnem pripetljaju pronicajo v javnost ali ne. 22 odstotkov sodelujočih v raziskavi iz Evrope je potrdilo, da so informacije o nekem dogodku v podjetju pricurljale do medijev in postale javne.
Obseg škode se lahko meri glede na količino sredstev, potrebnih za obnovitev ugleda podjetja. Vsako četrto podjetje v Evropi (24 odstotkov) je bilo primorano poiskati pomoč strokovnjakov s področja odnosov z javnostmi. V povezavi s tem je zanimivo dejstvo, da so podjetja v zadnjih treh letih pričela posvečati več pozornosti ugledu podjetja.