16. decembra 2025

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Nakupovanje s pomočjo agentov UI postaja del vsakdana

2 min read

Izjemna programska oprema, globalno razširjena mobilna tehnologija, računalniška moč na zahtevo, skoraj neomejeni podatki, generativna umetna inteligenca, kvantno računalništvo in blockchain. Našteti tehnološki preskoki poganjajo obsežne spremembe v družbi, še posebej pa spreminjajo načine, kako ravnamo z denarjem. Plačilni sektor je med vodilnimi pri sprejemanju teh novih tehnologij in z njimi poganja inovacije po vsem svetu.

Kot ugotavlja Alenka Mejač Krassnig, direktorica Visa Slovenija »smo še do nedavnega poznali predvsem nakupovanje v živo, spletno nakupovanje in nakupovanje prek mobilnih naprav.« In nadaljuje: »A nova realnost je nakupovanje s pomočjo agentov UI, ki danes že opravljajo nakupe v imenu potrošnikov in podjetij. V letu 2026 bo nakupovanje, podprto z umetno inteligenco, postalo realnost za vse nas, naravno mu bo sledilo tudi agentsko poslovanje.«

Predstavljajte si, da odprete aplikacijo ChatGPT, kjer vas čaka nov gumb »Kupi zame«. Ko kliknete in nastavite svojega agenta, se zgodijo tri stvari:

  • Omogočanje plačil: Vpišete svojo izbrano plačilno kartico. Vse skupaj je avtenticirano, tokenizirano in varno. Vaš agent UI lahko varno opravlja nakupe namesto vas.
  • Prilagajanje preferenc: Zgodovino svojih nakupov in svoje priljubljene izbire preko varnega podatkovnega žetona delite z vašim UI nakupovalnim pomočnikom. Tako se bo iz vaših preteklih nakupnih odločitev naučil in nakupoval tako, da se bo najprej vprašal: »Kaj bi izbrala Mojca, če bi imela te možnosti?«
  • Nadzor nad porabo: Pravila za svojega UI nakupovalnega pomočnika določite vi. Primer: Namesto vas lahko plačuje za potovanja in restavracije, ne pa za zdravstvstvene storitve. Lahko sicer kupi sam, a le, če je račun nižji od zastavljene vrednostne meje.

In tako agent UI postane vaš osebni nakupovalni pomočnik, ki ne le brska po vaših najljubših spletnih trgovinah, temveč razume vaše želje in odloča v vašem imenu.

Kar se danes zdi futuristično, bo kmalu postalo običajno. Inovacije današnjega dne bodo jutri rutina. Največje blagovne znamke stavijo na nakupovalne izkušnje, ki jih poganja umetna inteligenca. Zato bo naslednji korak te digitalne evolucije agentsko poslovanje, ki bo v letu 2026 dobilo zagon. Visa že danes zagotavlja ključno infrastrukturo in orodja v sodelovanju s partnerji v plačilnem ekosistemu, kar omogoča ta razvoj.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.