25. aprila 2025

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Vodje prihodnosti se kalijo v pionirskih podjetjih

3 min read

Ob tem ko organizacije po vsem svetu iščejo pravo pot do naslednjega premika v preobrazbi delovnega okolja, Microsoft v petem letnem poročilu o trendih na delovnem mestu Work Trend Index (WTI) razkriva pojav nove oblike družbe: podjetja – vodje. Ta podjetja poslujejo z inteligenco na zahtevo ter pri tem za izboljšanje učinkovitosti in povečanje inovativnosti izkoriščajo hibridne ekipe, sestavljene iz ljudi in agentov. 

Poročilo je Microsoft pripravil v sodelovanju s podjetjem LinkedIn in nosi naslov 2025: The Year the Frontier Firm Is Born (2025: Leto rojstva podjetja – vodje). Prinaša vpoglede 31.000 strokovnjakov iz 31 držav ter vključuje podatke iz gospodarskega grafa omrežja LinkedIn in bilijonov signalov iz e-poštnih sporočil, sestankov in klepetov v okolju Microsoft 365. 

Inteligenco je mogoče kupiti na zahtevo 

Poročilo razkriva, da je umetna inteligenca temeljito spremenila enačbo zmogljivosti delovne sile. Inteligenca ni več omejena s številom zaposlenih ali strokovnim znanjem in je zdaj na voljo v izobilju, je cenovno dostopna ter jo je mogoče razširiti po potrebi. Ob naraščajočih gospodarskih pritiskih morajo organizacije izkoristiti potencial umetne inteligence za premoščanje vse večje vrzeli med zahtevami poslovanja in človeškimi zmožnostmi. Vodje podjetij se vse pogosteje zanašajo na digitalno delo, da bi povečali zmogljivosti zaposlenih. Kar 82 odstotkov jih pričakuje, da bodo v naslednjih 12 do 18 mesecih uporabili rešitve, podprte z umetno inteligenco. Čeprav 53 odstotkov vodilnih delavcev meni, da je treba izboljšati storilnost, 80 odstotkov zaposlenih in vodij navaja, da jim primanjkuje časa in energije za izpolnjevanje vse višjih pričakovanj. Motnje na delovnem mestu prav tako ostajajo ključen izziv, saj se zaposleni soočajo z najrazličnejšimi motnjami, ki segajo od elektronske pošte in sestankov do klepetov, zaradi česar se težje osredotočajo in ne morejo ustvarjati kakovostnih rezultatov.

Ekipe, ki jih sestavljajo ljudje in agenti umetne inteligence, bodo organizacijsko shemo postavile na glavo

Poročilo prav tako poudarja, da podjetja opuščajo tradicionalne hierarhične strukture in prehajajo na bolj dinamične, k rezultatom usmerjene organizacijske modele, v katerih ekipe, ki jih sestavljajo ljudje in agenti umetne inteligence, prilagodljivo sodelujejo ter dosegajo rezultate v velikem obsegu. Ta trend je očiten, saj 46 odstotkov vodilnih delavcev navaja, da njihove organizacije že v celoti avtomatizirajo delovne procese z agenti umetne inteligence, zlasti na področjih storitev za stranke, trženja in razvoja izdelkov. Ekipe, ki jih sestavljajo ljudje in agenti, postajajo nekaj vsakdanjega, zaradi česar morajo organizacije poiskati najbolj ustrezno ravnovesje med avtomatizacijo in človeškim nadzorom. Vodilni delavci začenjajo ocenjevati razmerje med ljudmi in agenti umetne inteligence ter si postavljajo ključna vprašanja o tem, kdaj je umetna inteligenca boljša od tradicionalnih metod, kdaj stranke raje izberejo interakcije z ljudmi in kdaj odločanje zahteva odgovornost ter človeško presojo.

Vsak zaposleni postane nadrejeni agentu umetne inteligence

Letošnja izdaja poročila izpostavlja, da vse več strokovnjakov sprejema agente umetne inteligence kot del svojih vlog in svoje delo preusmerja v model, v katerem zaposleni postanejo »šefi agentov«. Tako dobimo posameznike, ki razvijajo in upravljajo orodja umetne inteligence ter jim dodeljujejo naloge, da izboljšajo storilnost. Vodilni delavci predvidevajo, da bodo ekipe v okviru svojih odgovornosti v naslednjih petih letih redno usposabljale in upravljale agente umetne inteligence. Vendar pa je vrzel pri uporabi umetne inteligence še vedno prisotna, saj umetno inteligenco pozna 67 odstotkov vodilnih delavcev v primerjavi z zgolj 40 odstotki zaposlenih. Poleg tega 79 odstotkov vodilnih delavcev meni, da bo umetna inteligenca pospešila njihovo napredovanje na poklicni poti, medtem ko je enako optimističnih le 67 odstotkov zaposlenih, kar kaže na nujno potrebo po izobraževanju in izpopolnjevanju veščin na področju umetne inteligence.

Kalin Dimtchev, vodja držav za Microsoft Adriatic, je poudaril spremembe, ki se dogajajo, in povedal: »Ugotovitve letošnjega poročila o trendih na delovnem mestu jasno kažejo, da morajo podjetja premisliti, kako izkoristiti umetno inteligenco, da bi v celoti izkoristila svoj potencial. Vzpon podjetij – vodij kaže, da bodo napredna podjetja, ki umetno inteligenco strateško vključujejo v poslovanje in zagotavljajo prave pogoje za ekipe, ki jih sestavljajo ljudje in agenti umetne inteligence, v sodobnem konkurenčnem okolju ostala v prednosti.«

Za ogled celotnih rezultatov petega Microsoftovega letnega poročila o trendih na delovnem mestu kliknite tukaj

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.