Zavarovalno svetovanje je postalo precej pametnejše
Zavarovalnica Triglav je danes predstavila novo virtualno asistentko AI TRIA, ki zna z uporabniki komunucirati bodisi preko telefonskega klica, spletnega klepeta ali pa tudi (skoraj) v živo preko 3D-avatarja na zaslonu.
Svojevrsten predstavitveni dogodek v raziskovalno-predstavitvenem centru Triglav Lab Zavarovalnice Triglav je AI TRIA otvorila z zmago nad povezovalcem dogodka v dvoboju v pomnenju poštnih številk. Nadaljevalo se je z debato, v kateri je bila umetna inteligenca enakovredna sogovornica ostalim gostom okrogle mize.
»Živimo v času nenehnih sprememb. V času eksponentne rasti sposobnosti AI-ja in uporabe orodij. Česar danes še ni, bo jutri obstajalo. Marsikatero današnje znanje jutri ne bo več potrebno,« je dejal doc. dr. Luka Tomat iz Katedre za poslovno informatiko in logistiko na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani, in nadaljeval: »Glede generativne AI smo glede na t. i. Gartner hype cycle čez vrh evforije, vendar zelo na začetku sistemske uporabe v procesih. Potrebna bo sprememba procesov za potrebe integracije AI orodij v informacijske sisteme organizacije.«
V Zavarovalnici Triglav so pred več kot dvema letoma implementirali virtualno asistentko oz. t. i. chat bot TRIA. S tem so pristopili k procesu avtomatizacije podajanja odgovorov na pogosta vprašanja strank oziroma uporabnikom spletne strani omogočili hiter dostop do informacij o storitvah in produktih Zavarovalnice Triglav. V lanskem letu so pričeli tudi z razvojem 3D avatarja oziroma virtualne asistentke AI TRIE, ki se na podlagi naprednih tehnologij (kot so ChatGPT, Azure Open AI kognitivne storitve in Kinect za zaznavanje gibanja) prek glasovnega vmesnika z uporabniki v slovenskem jeziku pogovarja v realnem času.
»Zavarovalnica Triglav aktivno vlaga v inovacije, pomemben del tega pa so tudi projekti, kakršna je AI TRIA. Prva realistična AI virtualna asistentka dokazuje zavezanost našega podjetja k nenehnim izboljšavam in razvoju, ki je v zadnjem obdobju usmerjen tudi k uvajanju umetne inteligence za avtomatizacijo procesov,« je v uvodnem delu dogodka v centru Triglav Lab dejal Gregor Kovačič, izvršni direktor področja za digitalno poslovanje in izkušnjo stranke pri Zavarovalnici Triglav.
O inovativnosti, ki jo prikazuje TRIA, je govoril tudi Tomaž Valjavec, vodja poslovanja za Azure, CEMA (Central Europe, MiddleEast and Africa), iz podjetja Microsoft: »3D avatarka TRIA Zavarovalnice Triglav vsekakor predstavlja novo stopnjo inovativnosti, ki jo v Sloveniji še nismo videli. Ob bok jo lahko postavimo najbolj inovativnim projektom v Evropi. Microsoftove stranke inovirajo na mnogih področjih, tako na primer banka s Poljske prinaša inovacijo v obliki osebnega asistenta za bančništvo, ki razume transakcije klientov in predlaga korake za naprej. Vse to sicer v obliki chatbota, kar pa AI TRIA vsekakor prekaša. Njena velika prednost je tudi to, da vrhunsko deluje v slovenskem jeziku, kar vsekakor dodaja kompleksnost projektu.«
Da je trenutna točka razvoja AI TRIE le del dolgoročne strategije Skupine Triglav, je na dogodku potrdil tudi Gregor Kovačič, izvršni direktor področja za digitalno poslovanje in izkušnjo stranke pri Zavarovalnici Triglav. »Zavedamo se, da razvoj tovrstnih orodij zahteva neprestano tehnično in vsebinsko nadgrajevanje. Tako pri nadgrajevanju »chat bota« na spletni strani Triglav.si načrtujemo dodajanje novih funkcionalnosti, kot so izvajanje storitev, integracija z drugimi platformami in nadgradnja algoritmov za boljše razumevanje naravnega jezika. Ob tem želimo razširiti bazo vprašanj in odgovorov, ki jih uporabnikom nudi TRIA ob iskanju informacij o zavarovalniških storitvah, pa tudi o drugih temah,«, je povedal Kovačič in dodal: »Razvoj 3D avatarke TRIE, ki je bila danes ena izmed sogovornic na dogodku, je eksperiment, ki nam omogoča testiranje in hitrejši razvoj posameznih rešitev za produkcijo«.
AI TRIA je imela tudi zanimiv odgovor na moje vprašanje, kdaj se bo Zavarovalnici Triglav povrnila naložba vanjo. Sama je ocenila, da v nekaj letih, oziroma prej, če bo lahko prevzela več nalog. Kovačič pa je bil mnenja, da se je naložba praktično že povrnila, saj je spodbudila inovacijsko kulturo v podjetju.