27. aprila 2024

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Lani serviranih kar 40 % več spletnih oglasov

2 min read

Se tudi vam zdi, da se pri brskanju po spletu utapljate v spletnih oglasih? Nič čudnega, saj je zgolj podjetje iPROM lani s svojimi oglaševalsko-tehnološkimi rešitvami za distribucijo oglasnih sporočil slovenskim uporabnikom digitalnih medijev prikazalo skoraj 40 odstotkov več oglasov kot v letu 2022.

Po deležu vseh prikazanih oglasov se je na prvo mesto uvrstila panoga trgovina, ki je zabeležila več kot 23-odstotni delež, medtem ko je panoga avtomobilizem s svojim približno 15-odstotnim deležem zasedla drugo mesto. Panoga finance se je z dobrim 14-odstotnim deležem v skupnem številu prikazanih oglasov uvrstila na tretje mesto.

Panoga zabava in prosti čas je v letu 2023 predstavljala 9,64 odstotka vseh prikazanih oglasov, v primerjavi z letom prej pa je zabeležila rahel upad (2,3 odstotka). Telekomunikacijska panoga je lani kljub manjšemu deležu po številu prikazanih oglasov (4,52 odstotka) v primerjavi z letom prej zabeležila impresivno povečanje deleža prikazov za kar 108 odstotkov. Panoga turizem pa je dosegla 2,65-odstotni delež prikazov oglasov in v primerjavi z letom 2022 zabeležila največje zmanjšanje deleža, in sicer za kar 54,7 odstotka. Panoga zdravje pa z okoli dvoodstotnim deležem prikazov ni zabeležila pomembnejših sprememb.

»Podatki, ki smo jih zbrali o prikazanih oglasih v letu 2023, odražajo kontinuirano rast števila prikazov oglasov v uredniških spletnih medijih,« izpostavlja Tomaž Tomšič, vodja iPROM Labsa. »Ta trend potrjuje nenehno rast digitalnega oglaševanja, ki ga v iPROMu spremljamo z analizo prikazov že od leta 2005. V preteklem letu smo slovenskim uporabnikom digitalnih medijev prikazali za kar 38,9 odstotka več oglasnih sporočil kot predlansko leto, ko je digitalno oglaševanje v času pandemije COVID-19 doseglo svoj prelomni vrhunec.«

Analiza rezultatov kaže, da so v začetku leta 2023 uporabniki spletnih medijev najpogosteje pregledovali vsebine v spletnih uredniških medijih, ki jih uvrščamo v kategorije osebne finance, nepremičnine, potovanja ter hobiji in interesi. Po zanimanju za splošne novice in poslovne vsebine v uredniških spletnih medijih je v lanskem letu izstopal avgust, ko se je zanimanje za medijske vsebine povečalo predvsem zaradi izrednih dogodkov in posledic poplav. Podobno se je konec leta povečalo zanimanje za vsebine, povezane z zdravjem. Med vsebinskimi kategorijami izstopa tudi avtomobilizem, ki je med oktobrom in decembrom 2023 zabeležil nadpovprečno zanimanje oziroma branost.

»Analiza spremembe deleža zanimanja za vsebinske kategorije v slovenskih digitalnih medijih predstavlja zanimiv vpogled v to, kako se zanimanja bralcev spreminjajo skozi leto. Predvsem pa oglaševalcem ponuja vpogled v teme in kategorije, ki so za uporabnike spletnih medijev pomembne v določenih obdobjih, kar je ključno upoštevati pri oblikovanju oglaševalskih in uredniških strategij,« zaključuje Tomšič.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.