29. januarja 2023

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Mobilno plačevanje prepričalo Slovence

3 min read

Mastercard v najnovejši raziskavi Masterindex razkriva porast spletnega nakupovanja, saj vedno več vprašanih verjame, da je tovrstno nakupovanje varno. Kot v preteklem letu je še vedno največ nakupov opravljenih v slovenskih spletnih trgovinah. V primerjavi z gotovino, ki z leti upada, se krepi uporaba plačilnih kartic, na priljubljenosti pa tudi pridobiva plačevanje z mobilnim telefonom in drugimi pametnimi napravami. Po podatkih raziskave je tako vse manj tistih, ki vztrajajo pri starih plačilnih navadah, napovedujejo celo, da bodo v prihodnje več plačevali brezstično.

Slovenci vse bolj zaupajo spletnim plačilom. Občuten je porast plačil z mobilnim telefonom.

Spletno nakupovanje je vse bolj priljubljena praksa nakupovanja, na katerega prisega že več kot tri četrtine Slovencev (78 %), med njimi skoraj petina po spletu nakupuje pogosto (32 %). Kar 70 % Slovencev pa je nakup opravilo v mesecu oktobru.

87 % Slovencev zaupa, da je spletno nakupovanje varno. Skeptikov je malo, polovica se jih boji zlorabe kartice, tretjina pa ne zaupa spletnim trgovinam in plačevanju po spletu.

Z leti zaznavamo porast plačil z mobilnimi telefoni in storitev mobilnega bančništva, te v letošnjem letu uporablja 80 % Slovencev; 67 % jih uporablja mobilno banko (pregled finančnega stanja, plačevanje e-računov, izvrševanje plačilnih transakcij), 52 % jih mobilni telefon uporablja za potrjevanje spletnih nakupov (46 % v letu 2021, 35 % v letu 2020, 32 % v letu 2019). Več kot polovica Slovencev (57 %) je že uporabila mobilni telefon za plačilo nakupa, 17 % pa (redno) uporablja telefon za plačevanje na fizičnih prodajnih mestih. Pri mobilnem plačevanju Slovenci večinoma najbolj zaupajo aplikacijam lastne banke (56 %).

Največ nakupov opravljenih v slovenskih spletnih trgovinah. Moda je glavni navdih.

Največ Slovencev preko spleta še vedno kupuje oblačila, obutev in modne dodatke (58 %), takoj za tem pa elektronske izdelke (38 %) in kozmetične izdelke (26 %). Tudi nakupi vezani na prosti čas ne zaostajajo, v letošnjem letu je namreč več Slovencev (25 % v primerjavi 16 % l. 2021,) po spletu kupilo turistične produkte (karte, prenočišča, vstopnice), 20 % (v primerjavi s 14 % 2021) pa storitve turističnih agencij. Prav tako je več Slovencev po spletu kupilo vstopnice za kulturne prireditve (porast s 16 % v letu 2021 na 22 % v letu 2022) ter hrano in pijačo v restavracijah, ki ponujajo dostavo na dom (občuten porast z 8 % v letu 2021 na 19 % v letu 2022).

Vprašani odgovarjajo, da še vedno najpogosteje nakupujejo v slovenskih spletnih trgovinah (43 %), le petina več nakupov opravi v tujih spletnih trgovinah (20 %). Najpogosteje uporabljena metoda plačila v slovenskih spletnih trgovinah je plačilna kartica (57 %), z nekoliko manj odstotnimi točkami je to tudi priljubljena metoda za plačila v tujih spletnih trgovinah (52 %).

Porast priljubljenosti plačilnih kartic. Brezstično plačevanje po mnenju Slovencev zagotavlja boljšo uporabniško izkušnjo.

Če je še pred dvema letoma plačilno kartico imelo 77 % Slovencev, se je z letom 2022 delež povečal na 87 % Slovencev, kar kaže na precejšen porast v primerjavi s preteklim letom in več kot deset odstotno rast v primerjavi z letom 2020.

V skladu s tem se je uporaba plačilnih kartic v letošnjem letu povečala za približno sedem odstotnih točk, iz 57 % na 64 %, največ nakupov na prodajnih mestih pa je bilo opravljenih z debetno kartico (53 %). Na drugem mestu še vedno plačevanje z gotovino, ki ga ima najraje dobra petina Slovencev (22 %), a kot kažejo izsledki, na priljubljenosti postopoma pridobiva plačevanje z mobilnim telefonom in drugimi pametnimi napravami.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.