Korona krč davi podjetnike
Ne teorije strokovnjakov in »nekoč« gostilniške zgodbe, najbolj me prepričajo dejanski podatki. O tem, kako korona virus vpliva na podjetništvo in gospodarstvo veliko pove tudi statistika spletnega portala Omisli.si, ki pametno povezuje stranke in preverjene ponudnike storitev. Na omenjeni strani so analizirali upad števila povpraševanj oziroma (novih) projektov, ki jih stranke načrtujejo. Vladni odloki o ustavitvi javnega življenja in prepovedi prodaje nekaterih storitev so vsekakor dodobra načeli trg storitev.
Pomladne omejitve oziroma 1. val epidemije so podjetniki še nekako prestali, saj je sledil velik odboj povpraševanja, ki ga je zavrlo šele poletje in z njim čas dopustov (ali letošnjega koriščenja bonov). V drugem valu pa so, vsaj po podatkih Omisli.si za mesec oktober, pritiski na podjetnike, sploh tiste, ki uradno ne morejo/smejo izvajati svojih dejavnosti, še toliko hujši. Nič kaj dobro se ne piše niti podjetnikom, ki lahko svojo dejavnost opravljajo v omejenem obsegu. Organizatorji porok in spremljajočih storitev so tako doživeli skoraj 8-kratni upad povpraševanj (v primerjavi z aprilom letos), podobno se je godilo ponudnikom osebnih storitev (osebnim trenerjem, fitnes centrom itd.).
Področje, ki še najbolje kljubuje zahrbtnemu virusu, je očitno področje gradnje in obnove. »Slovenci smo začeli veliko bolj ceniti neposredno okolje in dom, saj se zdaj že vsi dobro zavedamo, da bomo doma v prihodnje preživeli več časa. Čas prepovedi prodaje obrtniških storitev so ljudje izkoristili za načrtovanje projektov za čas, ko bodo dela zopet možna,« so zapisali na Omisli.si.
Podrobnejšo statistiko vpliva koronavirusa na podjetniške aktivnosti lahko preverite na povezavi: