20. aprila 2024

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Ko štejejo milisekunde

2 min read

04,Andrea Dovizioso,Mission Winnow Ducati Team,Ducati,MotoGP,Suomy,Alpinestars,RedBull,

Ne le pri prodaji in nakupu delnic na borzah in v svetu kriptovalut, milisekunde štejejo tudi v realnem življenju in športu. Posebej tekmovalnem. Milisekunda je hipec, niti hip. Pomežik človeškega očesa traja 300 milisekund. Atleti na stezah so razvrščeni v stotinkah sekunde. Na nož gre tudi dirkanje v kraljevskem razredu MotoGP. Na otvoritveni dirki sezone, čeprav že leta 2018, je Ducatijev dirkač Andrea Dovizioso tekmeca ugnal za pičlih 27 milisekund. Na posnetku sta videti praktično skupaj.

Ste vedeli, da zmage v motošportu prinašajo tudi računalniki oziroma podatkovni centri. Nobeno naključje ni, da se je Ducati, ki si še kako želi naslovov prvaka med konstruktorji in dirkači, povezal z največjim proizvajalcem računalnikov na svetu – podjetjem Lenovo. Ta je postal tehnološki partner ekipe in jo poleg vrhunskih delovnih postaj, na katerih inženirji načrtujejo dirkaške motocikle, opremlja tudi z vrhunskimi prenosniki in podatkovnim centrom.

Razvojni center na sedežu družbe Ducati.

A tudi motoristična industrija je pred razpotjem – po vzoru avtomobilistične tudi vanjo vstopa elektrifikacija, uporabniške izkušnje pa gredo v smeri digitalizacije. Skuterji, motorji in druga enosledna prevozna sredstva verjetno še dolgo ne bodo sposobna avtonomne vožnje, kar pa ne pomeni, da jih bo preobrazba zaobšla. »Zavedamo se, da prihajajo korenite spremembe. Prav zato smo skupaj s partnerjem, kakršna je družba Lenovo, ki nam pomaga hitreje analizirati in vpeljati spremembe, pripravljeni na prihodnost. Ne glede na to, ali gre za lovljenje milisekund na dirkališču ali oblikovanje novih poslovnih modelov ter uporabniških izkušenj strank,« je povedal Davide Barana, tehnični direktor moštva Ducati Corse.

Analiza dirkanja in obnašanja motorja.

Lenovova orodja, tako v Ducatiju, popolnoma skrivajo kompleksnost same tehnologije. Prehod na Lenovo strojno opremo in strežnike so v tovarniškem moštvu opravili brez posebnosti ter z minimalnim izobraževanjem zaposlenih. Čas, kot ga dirkaška ekipa še predobro pozna, je dragoceno blago v tem poslu. »Najbolj tesno je v kvalifikacijah. Tam je treba podatke iz več kot dvesto senzorjev analizirati v nekaj minutah in spremembe nastavitev prenesti do mehanikov, informacije pa do dirkača. Šteje prav vsaka sekunda, tako kot tudi v dirki,« je dodal Gabriele Conti, vodja oddelka elektronskih sistemov v moštvu Ducati Corse.

Danilo Petrucci, dirkač tovarniškega moštva, pa je potrdil, da je tehnologija igrala veliko vlogo tudi v času virusne pandemije, ko pravih dirk ni bilo, so se pa dirkači udeležili virtualnih tekmovanj v obliki računalniških iger. Dirkaške simulatorje uporabljajo tudi sicer – najprej za morebitno spoznavanje z novimi dirkališči, nato pa še za iskanje idealne linije in sestavljanje najboljšega časa kroga.

Andrea Dovizioso na dirkalnem motociklu Ducati.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.