21. novembra 2024

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Ljubezen gre (tudi) skozi denarnico

Ljudje za svoje ljubljene seveda trošimo. Še toliko bolj, če se približuje praznik, kakršen je valentinovo, dan zaljubljencev. Kot je razkrila najnovejša analiza transakcij s plačilnimi karticami iz več kot 53 držav po vsem svetu, potrošnja v imenu ljubezni po svetu narašča petkrat hitreje od svetovnega gospodarstva.

Romantiki po vsem svetu trošijo več kot kadarkoli prej, kar se odraža tudi v skupnem številu transakcij v dnevih pred valentinovim (od 11. do 14. februarja), ki je v zadnjih treh letih globalno naraslo za 31 odstotkov in v Sloveniji za 42 odstotkov, razkrivajo številke, pridobljene v sklopu mednarodne raziskave Mastercard Love Index, ki analizira potrošniške navade in trende med valentinovim z analizo transakcij s kreditnimi, debetnimi in predplačniškimi karticami iz celotnega sveta.

Globalni podatki dodatno razkrivajo, da rast obdarovanj z doživetji prehiteva tradicionalna darila, kot so cvetje in nakit. Rezervacije v hotelih so po svetu poskočile za 22 odstotkov, letalska potovanja do romantičnih destinacij pa za 13 odstotkov. Slovenci smo za hotelske nastanitve lani v primerjavi s preteklimi tremi leti za valentinovo opravili 38 odstotkov več transkacij, medtem ko smo za romantična potovanja sicer zabeležili 9 odstotkov manj transakcij. Zaljubljenci iz vsega sveta so lani za rezervacije letov in potovanj porabili ogromnih 2,2 milijarde dolarjev. Podatki obenem kažejo, da tradicionalne čestitke za valentinovo pri kupcih z vsega sveta ne sledijo tem trendom, saj so njihovi nakupi v zadnjih treh letih dosegli le dvoodstotno rast, a Slovenci smo čestitkam še vedno naklonjeni, saj je v zadnjem letu njihov nakup narasel za skoraj tretjino (29 odstotkov).

Hrana prav tako ostaja preizkušen način za izkazovanje ljubezni, kar dokazuje vsakoletno višja poraba v restavracijah za valentinovo. Od leta 2017 je v Sloveniji število transakcij v restavracijah za valentinovo naraslo za 48 odstotkov in po svetu za 32 odstotkov, skupni porabljeni znesek v Sloveniji pa je narasel za 54 odstotkov in po svetu 16 odstotkov na 3,4 milijarde dolarjev v letu 2019.

Druga stran kovanca hitre rasti obdarovanj z nepozabnimi doživetji, vključno s potovanji in razvajanjem brbončic, je globalno gledano upočasnjevanje rasti nakupov tradicionalnih daril, ki pa so sicer med Slovenci še vedno priljubljena. Cvetlice po svetu v zadnjih treh letih sicer še niso ovenele, a cvetijo s polžjo 3-odstotno rastjo, medtem ko so pri nas v bolj živahnem razcvetu s 23-odstotno rastjo v lanskem letu. Tudi nakup nakita je v zadnjih treh letih po svetu narasel le za 6 odstotkov, medtem ko smo Slovenci lani zapravili 76 odstotkov več za nakit za obdarovanje naše boljše polovice.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.