24. novembra 2024

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Slovenci obožujemo brezstično plačevanje

Mastercard je v najnovejši raziskavi Masterindex raziskal plačilne navade Slovencev, kjer vse pomembnejšo vlogo prevzemajo brezstična plačila. Dobra tretjina Slovencev ima več kot tri plačilne kartice, dve tretjini uporabljata dve plačilni kartici, medtem ko ima dobra četrtina vprašanih vsaj eno plačilno kartico. Te vse pogosteje uporabljajo tudi brezstično. Prihajajoči novoletni nakupi bodo s kartičnimi plačili še preprostejši, saj se je znesek brezstičnega plačevanja brez avtentikacije s sedanjih 15 €, letos oktobra, dvignil na 25 €.

Zaupanje v brezstična plačila narašča
Slovenci vse pogosteje plačujemo brezstično. Četrtina vprašanih je že pred tremi leti opravljala brezstična plačila vsakodnevno ali vsaj 3- do 5-krat tedensko, v 2019 pa je tovrstnih nakupov že 46 %. Delež oseb, ki skoraj nikoli ne uporabljajo brezstičnih plačil, je v zadnjih treh letih upadel iz 43 % na 21 %. Prav tako z leti vse bolj narašča zaupanje v varnost brezstičnih plačil (porast iz 34 % v letu 2017 na 47 % v letu 2019). Potrošniki verjamejo, da so brezstična plačila hitra (82 %), enostavna (77 %) in praktična (76 %) rešitev za vsakodnevne nakupe. Vse več potrošnikov prisega na brezstična plačila v primerjavi z gotovino (53 %) in meni, da je to najboljši način plačila (porast iz 40 % v letu 2017 na 48 % v letu 2019).

»Zaupanje Slovencev v brezstična plačila, ki je razvidno iz najnovejših podatkov raziskave Masterindex, še dodatno potrjuje naše zaupanje in zaupanje finančnih institucij v povišanje zneska brezstičnega plačevanja brez avtentikacije s sedanjih 15 € na 25 €, ki je stopilo v veljavo letos oktobra,« poudarja Luka Gabrovšek, poslovni direktor družbe Mastercard v Sloveniji. Ob tem dodaja: »Brezstična plačila predstavljajo revolucijo v uporabniški izkušnji, saj potrošnikom omogočajo popolni fizični nadzor nad svojo kartico in vse več potrošnikov se tega tudi zaveda. Če je leta 2016 zgolj 39 % Slovencev menilo, da je nadzor nad kartico resnično zelo pomemben, se je ta procent letos dvignil na kar 45 %, pri čemer je vse manj tistih, ki menijo, da to ni pomembno – taka sta le še 2 %.«

Bo mobilno plačevanje nadomestilo plačilne kartice?
Število Slovencev, ki za svoje nakupe uporablja mobilne telefone, narašča. Teh je že skoraj polovica (48 %), pri čemer je bilo še pred štirimi leti takšnih le 38 %. Pri tem se 21 % vprašanih poslužuje mobilnih denarnic, ki jih ponujajo banke izdajateljice kartic, 20 % zaupa Moneti, 9 % vprašanih je že plačevalo s pomočjo tekstovnih sporočil in drugih oblik mobilnih plačil (6 %), medtem ko 5 % svoja plačila opravi preko aplikacije mBills.

Naklonjenost plačevanju prek mobilnih aplikacij prav tako narašča, in sicer je tem pred štirimi leti zaupalo le 34 % vprašanih, danes pa bi že 57 % vprašanih plačevalo z mobilno aplikacijo. Večina kljub temu še vedno zaupa zgolj bančnim aplikacijam (42 %), manjši del pa tudi aplikacijam drugih ponudnikov (15 %). Kljub temu so mobilni telefoni vse bolj priljubljeni tudi pri uporabi drugih finančnih storitev, kot so mobilne banke (porast iz 40 % v letu 2018 na 49 % v letu 2019), potrjevanje spletnih plačil (porast iz 28 % v letu 2018 na 32 % v letu 2019), plačila na prodajnih mestih (porast iz 8 % v letu 2018 na 14 % v letu 20 19) in drugo (1 %). Prav tako je upadel delež oseb, ki mobilnih telefonov ne uporabljajo za finančne storitve (upad iz 79 % v letu 2015 na 41 % v letu 2019).

V zadnjih petih letih pa je moč opaziti tudi znatno povečanje število tistih, ki menijo, da bodo mobilne naprave v naslednjih petih letih najbolj priljubljeno plačilno sredstvo (10 % jih je bilo takega mnenja leta 2015, leta 2019 pa 31 %).

Narašča pa celo delež tistih, ki bi bili pripravljeni povsem nadomestiti klasična plačila s plačili prek mobilnega telefona, saj je takšnih že skoraj tretjina.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.