26. aprila 2024

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Ljubezen je (še vedno) spontana

2 min read

V dneh pred komercialnim praznikom po imenu valentinovo smo priča takšnim in drugačnim raziskavam in ponudbam. Še celo velikan iz sveta industrije plačil ima dobro zgodbo. Vsakoletna raziskava Mastercard Love Index ob prazniku zaljubljenih beleži večje število nakupov v zadnjem trenutku, v zadnjih treh letih pa so se za 27 % okrepili nakupi iz ljubezni tudi v Sloveniji, pri čemer je večina valentinovih nakupov (36 %) v Sloveniji opravljenih na 11. februar.

Slovenci se najraje razvajamo z dobro hrano, saj se je gurmanskim užitkom v zadnjih treh letih predajalo 18 % več zaljubljencev, pri tem pa je bilo opravljenih za 33 % več transakcij v primerjavi z leti med 2016 in 2018. Število transakcij hotelskih namestitev se je od leta 2016 do leta 2018 povečalo za 15 %, nakup cvetja pa se je v primerjavi z letom 2016 povečal za 10 %. Število transakcij za nakup nakita se je med leti 2016 in 2018 zmanjšalo, vrednost nakupa nakita pa je od leta 2016 narasla za 38 %.

V primerjavi z globalnimi kupci se Slovenci za nakupe iz ljubezni odločamo nekoliko prej, ob tem pa ostajamo zagovorniki domače potrošnje, saj večino daril v obdobju valentinovega še vedno najraje kupujemo osebno.

Kupci po vsem svetu z nakupi na dan zaljubljencev sicer čakajo do zadnjega trenutka, a to ne pomeni, da se odločajo za tradicionalna darila. Podatki razkrivajo blago 7 % porast potrošnje za vrtnice in cvetlična darila, medtem ko se je nakup nakita v letu 2018 znižal za 8 % v primerjavi z letom 2016. Romantiki se večinoma odločajo za darila, ki odražajo interese ljubljenih oseb, kar dokazuje 41 % porast zneska porabljenega za knjige in glasbo – ljubezen gre očitno skozi ušesa!

Nadaljevanje trenda, ki nepozabna doživetja postavlja pred materialna darila, odražajo investicije v noč razvajanja v hotelu, ki ostaja na vrhu lestvice daril za valentinovo. Število namestitvenih transakcij se je v letu 2018 povečalo za 9 % v primerjavi z 2016, njihova vrednost pa je narasla za 5 %.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.