Goodyear razvil posebno pnevmatiko za električna vozila
V Goodyearu so za električna vozila izdelali prototipno pnevmatiko EfficientGrip Performance, opremljeno s tehnologijo Electric Drive. To predstavlja nov korak v razvoju pnevmatik, ki izpolnjujejo specifične zahteve električnih vozil, voznikom pa zagotavljajo tiho in udobno vožnjo.
Vse več predpisov, ki zadevajo zmanjšanje emisij, želja po zmanjšanju odvisnosti od fosilnih goriv in hiter napredek na področju baterijske tehnologije ustvarjajo idealno okolje za električna vozila. Ta rastoči segment vozil pa obenem postavlja edinstvene zahteve glede zmogljivosti pnevmatik. Rezultati Goodyearovih testov so namreč pokazali, da se klasične pnevmatike na električnih vozilih zaradi močnega, sunkovitega navora električnih motorjev ter dodatne teže vozila, ki jo povzročajo težki baterijski paketi, lahko obrabijo kar do 30 % hitreje.
Proizvajalci vozil poleg trpežnosti pnevmatik za električna vozila zahtevajo tudi vse manjši kotalni upor, kupcem pa je prioriteta vse večji domet, saj je infrastruktura polnilnih postaj v večini držav še slabo razvita. Obenem je treba upoštevati, da so električna vozila pri nizki hitrosti za polovico tišja od klasičnih vozil, zato morajo tudi pnevmatike zagotavljati tiho in udobno vožnjo.
Prototip EfficientGrip Performance s tehnologijo Electric Drive prinaša naslednje rešitve:
· Več prevoženih kilometrov z inovativnim dezenom tekalne plasti: Tanjše lamele v tekalni plasti omogočajo večjo naležno površino pnevmatike kot klasični radialni kanali. Z večjo površino gume, ki je v stiku s cesto, se lahko pnevmatika bolje spopada z velikimi navori, na mokri podlagi pa ohranja visoko zmogljivost. Poleg tega dezen tekalne plasti preprečuje vstop zvočnih valov v kanale, kar zmanjšuje notranji in zunanji kotalni hrup.
· Zgradba z veliko nosilnostjo: Notranjost pnevmatike je optimizirana za podporo dodatni teži, ki jo ima vozilo zaradi baterij, obenem pa pnevmatika ohranja optimalno naležno površino za visoko zmogljivost.
· Povečan domet vožnje: Materialne lastnosti zmesi v tekalni plasti omogočajo izjemno majhen kotalni upor, kar povečuje domet vozila, obenem pa ustrezajo tudi visokim ravnem navora. Hkrati je bočnica zasnovana tako, da zmanjšuje aerodinamični upor, profil pa zmanjšuje količino vrteče se mase, zato je tudi poraba energije manjša.
V Goodyearu predvidevajo, da bi lahko tehnologijo Electric Drive na trgu uvedli že v naslednjem letu, v ta namen pa že sodelujejo z avtomobilskimi proizvajalci.