Doba nepotrpežljivosti
Včeraj sem prisostvoval zanimivemu dogodku – napovedi trendov za leto 2014 kot ga vidijo marketinški strokovnjaki podjetja SMJWT. Še najbolj se mi je v spomin vtisnil trend, poimenovan doba nepotrpežljivosti, ki lepo ponazarja stanje družbe in duha.
Kaj pravzaprav je doba nepotrpežljivosti?
Mobilne tehnologije, vedno hitrejše internetne povezave, pretočne vsebine ter neprestana povezanost in dosegljivost so močno vplivali na naš življenjski slog. Uporabniki vedno bolj cenimo svoj čas in zato želimo vse narediti hitro in čim bolj učinkovito. Hkrati postajamo vedno manj potrpežljivi.
Potrošniki želimo takojšnjo zadovoljitev naših potreb oziroma še več: pričakujemo, da nam bodo različne blagovne znamke ponudile rešitev, še preden se bomo zavedali, da neko potrebo sploh imamo. Blagovne znamke so postavljene pred velik izziv, kako hitro in uspešno zadovoljiti potrebe potrošnika brez vmesnih ovir ter s čim hitrejšim in gladkim postopkom plačila. Druga skrajnost tega izziva je vprašanje, kako potrošnika v hitrem načinu življenja umiriti, mu vzbuditi potrebo po čuječnosti, osredotočenosti in potrpljenju.
Nepotrpežljivost se stopnjuje
V dobo nepotrpežljivosti smo že globoko zakorakali, zahvaljujoč mobilnim in vedno hitrejšim tehnologijam ter takojšnjim storitvam na zahtevo. Za povprečnega uporabnika interneta so počasni modemi in dolgo odpiranje spletnih strani stvar preteklosti. Hitrost interneta je izrednega pomena za uporabnike, saj podatkov 4G prenos postaja standard tudi pri nas.
V zadnjih letih smo se navadili na neprestano dosegljivost in povezanost z internetom, kjer dostopamo do vedno ažurnih informacij, družabnih omrežij, beremo knjige ipd. Komunikacije, ki so včasih potekale dneve, tedne in tudi mesece, so sedaj takojšnje, kar je omogočil razvoj vedno hitrejših tehnologij, hkrati pa je družba bogatejša za t.i. digitalne domorodce. Gre za generacijo milenijcev (18 – 35 let) in generacijo Z (mlajši od 18 let), ki so se s tehnologijami že rodili. Od malega poznajo pametne mobilne telefone in tablice. Ti pričakujejo, da se vse lahko dobi in naredi v realnem času. Samo klikneš in najdeš ali pa klikneš in kupiš. Zato lahko pričakujemo, da se bo nepotrpežljivost v družbi le še stopnjevala.