24. novembra 2024

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Evropa rada plačuje mobilno

Olimpicshop

Rezultati raziskave o digitalnem plačevanju družbe Visa so pokazali, da se je število potrošnikov, ki za plačevanje uporabljajo prenosne in mobilne naprave, v zadnjem letu potrojilo. 54 % anketiranih potrošnikov redno uporablja te naprave za plačevanje različnih dejavnosti, medtem ko je lani le 18 % vprašanih dejalo, da so uporabili mobilno plačevanje za plačilo vsakodnevnih dobrin in storitev.

Raziskava, v kateri je sodelovalo več kot 36.000 spletnih potrošnikov iz 19 evropskih držav, tudi iz Slovenije, je pokazala velike spremembe v odnosu potrošnikov do digitalnega plačevanja v zadnjih 12 mesecih. Pred enim letom je 38 % anketiranih odgovorilo, da za plačevanje še nikoli niso uporabili prenosne naprave in da tega ne nameravajo storiti niti v prihodnosti. Ta delež se je v letošnji raziskavi zmanjšal na 12 %.

Olimpicshop
Olimpicshop

Razdeljenost uporabnikov
Države, v katerih je najbolj prisotno mobilno plačevanje, je mogoče razdeliti v dve kategoriji. Razvijajoči se trgi, npr. Turčija in Romunija, so tiste države, ki skokovito opuščajo tradicionalne načine plačevanja in hitreje uvajajo nove tehnologije. Drugo kategorijo predstavljajo razviti trgi, še posebej skandinavske države, ki nove tehnologije uvajajo različno hitro. Skoraj tri četrtine (69 %) vprašanih Slovencev uporablja mobilne naprave za plačevanje in upravljanje denarja. 41 % jih uporablja prenosne naprave za nakazovanje denarja prijateljem in družini, 17 % uporabnikov pa z njimi plačuje hrano za s seboj.

Uporabniki mobilnega plačevanja so izpostavili, da se tudi pri plačevanju izdelkov oz. storitev višje vrednosti ne počutijo nič manj lagodno kot pri običajnih plačilih. Skoraj četrtina oziroma 22 % vprašanih Slovencev s prenosnimi napravami plačuje izdelke oz. storitve visoke vrednosti, npr. počitnice ali elektronske naprave, pa tudi vsakodnevne izdatke, kot so plačevanje položnic (33 %) ali vozovnic za avtobus in vlak (18 %).

visa_rezultati_2016_1

Vzpon mobilnega bančništva
Rezultati raziskave so pokazali, da uporaba mobilnega bančništva narašča med vsemi starostnimi skupinami. Prvič se je zgodilo, da več kot polovica anketiranih v Evropi uporablja mobilno bančništvo, in to pri vseh starostih. Pri tem še vedno izstopa generacija Y, a jo tudi druge starostne skupine hitro dohitevajo. Najhitrejšo, 33‑odstotno rast so zabeležili v starostni skupini 55–64 let, med osebami, starimi med 18 in 34 let, pa je rast 24‑odstotna. V Sloveniji 19 % vprašanih, starih med 55 in 64 let, uporablja mobilno bančništvo.

Vse večje število anketiranih v Evropi s pomočjo mobilnega bančništva spremlja porabljena sredstva in svoje finančnih obveznosti; kar 41 % vprašanih redno preverja stanje na računu prek spleta ali mobilne aplikacije.

visa_rezultati_2016_2

Stava na brezstično plačevanje
Porast uporabe digitalnih plačil sovpada z vse pogostejšo uporabo brezstične tehnologije. Raziskava je pokazala, da je brezstično plačevanje postalo nekaj povsem običajnega pri vseh starostnih skupinah. Slovenski potrošniki že opravljajo brezstična plačila – podatki za lansko leto, ki so bili objavljeni marca, so pokazali, da je bilo 13 % vseh plačil izvedenih z uporabo brezstične kartice.

Evropski potrošniki, ki se poslužujejo brezstičnega plačevanja, so tudi bolj dovzetni za nove načine plačevanja kot tisti, ki brezstičnih kartic ne uporabljajo. Raziskava izpostavlja povezavo med uporabo brezstične tehnologije in novimi načini plačevanja ter dejstvo, da so uporabniki brezstičnih kartic bolj zainteresirani za uporabo prenosnih naprav pri plačevanju v trgovinah (takšnih je bilo 52 %, med tistimi, ki ne uporabljajo brezstičnih kartic, pa 32 %), nakupovanju prek trgovinskih aplikacij (49 % proti 31 %) in plačevanju dnevnih obrokov s prenosnimi napravami (50 % proti 30 %).

visa_rezultati_2016_3

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.