Volkswagen in elektrika
Volkswagen je na sejmu CES v tradicionalni modri barvi nagovoril vse ljubitelje elektrifikacije prometa. Brezemisijska drža evropskemu avtomobilskemu gigantu po aferi dieselgate pride še kako prav, za vse nevšečnosti se opravičuje ob vsaki priložnosti. Je pa treba Nemcem priznati, da se resnično trudijo popraviti vtis.
Preidimo k novostim. Najprej je na predstavitveni oder zapeljal e-Golf Touch – električen in povezan. Volkswagen pravi, da prinaša povsem novo izkušnjo avtomobilnosti, šli so celo tako daleč, da so ga poimenovali pametni telefon na kolesih. Že res, da v notranjosti najprej opazimo velike zaslone, občutljive na dotik, gumbov skorajda ni več. Funkcije vozila in njegovega navigacijsko-zabavnega sistema upravljamo z govorom ali gestami rok. Avtomobil se kar se da prilagodi uporabniku. Če smo natančnejši, je osrednji zaslon podaljšek tistega, ki ga premore naš mobilnik. Po zaslugi tehnologij Android Auto, MirrorLink in Apple CarPlay so resnično podprti skoraj vsi pametni mobilniki. V Wolfsburgu že finalizirajo zadnje podrobnosti, e-Golf Touch bo namreč naprodaj še letos.
Dr. Herbert Diess, novi šef koncerna VAG, je zatem predstavil še avtomobil, ki utegne v naslednjih letih postaviti vrsto trendov na področju elektrificirane mobilnosti. VW BUDD-e je posrečena reinkarnacija kombija California. Popolnoma električno vozilo ima predviden doseg kar 233 milj (350+ km), baterije pa zložene na dnu med obema osema, kar prispeva k nizkemu težišču vozila in posledično boljši legi na cesti. A najboljši podatek je predvsem ta, da vozilo BUDD-e premore baterije in polnilni sistem, ki baterije do 80% zmogljivosti napolni v vsega pol ure!
BUDD-e se zna povezati tudi z našim pametnim domom in napravami v njem, še več, celo poštar lahko v njegov prtljažnik dostavi paket. Konceptno vozilo že cilja na čas, ko se bodo avtomobili vozili in parkirali sami, no, samodejno se bodo priklopili tudi na polnilno postajo in celo preprečevali nesreče. V Volkswagnu so mnenja, da BUDD-e lahko postane realnost že do konca desetletja.