4K televizorji naslednje generacije
Sejem CES 2015 je že z zgodnjimi najavami pokazal, da bodo ena osrednjih tem vsekakor televizorji. Kot kaže se je industrija nekaj vendarle naučila od lekcije po imenu 3D. Kratico seveda najdemo na vseh televizorjih, a o njej praktično nihče ne govori več. Le še o 4K in 8K.
Industrija je očitno razumela lekcijo uporabnikov. Prav vesel sem dejstva, da so vsi večji proizvajalci televizorjev ter dobavitelji vsebin sklenili glave in ustanovili združenje UHD Alliance, ki bo skrbelo, da bodo nove uporabniške izkušnje bolj enotne, kakovost vsebin pa na ustrezni ravni. Seznam članov združenja je že danes precej obsežen, saj v njem najdemo imena, kot so Samsung, LG, Panasonic, Sony, DirecTV, Netflix, Dolby, Disney ter Fox.
Letos naj bi vsaj na severnoameriških tleh 4K televizorji predstavljali kar dve tretjini prodaje vseh novih televizorjev, zato je zanimivo spremljati, kakšne prijeme bodo ubrali proizvajalci. Kakovosti slike res ne gre ničesar očitati, posebno novi OLED LGji in Sharpi s 66 milijoni ločeno krmiljenih podpik, prikazujejo izjemno sliko. Prototipi 8K televizorjev pa nam dajo jasno vedeti, da kmalu ne bomo več ločili med sliko in realnostjo.
Pohvalno so proizvajalci ugotovili, da brez kakovostnega zvoka ne bo šlo. V tankih televizorjih (videl sem 70-palčnika, ki je komaj kaj debelejši od pametnega telefona!) seveda ni prostora za zmogljive zvočnike, zato pa bodo novo prodajno uspešno kategorijo bržkone predstavljale zvočne police.
In vsebine? Prenos 4K videa ni enostavna stvar, a DirecTV, Google, Samsung, Sony, Netflix in drugi že pospešeno pripravljajo svoje strežnike po svetu, da bodo kos močno povečanemu navalu na spletne pretočne vsebine.