27. aprila 2024

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Slovenci imamo radi domače znamke

2 min read

Švicarska raziskovalna hiša ICERTIAS vsako leto opravlja raziskavo med priljubljenostjo blagovnih znamk, poimenovano Best Buy, podeljuje pa tudi istoimensko nagrado. Po mnenju Slovencev imajo domače blagovne znamke ugodnejše razmerje med ceno in kakovostjo. Tako je na primer v kategoriji bele tehnike zmagalo Gorenje, v kategoriji sokov Fructal, v prehrambni Žito, v kategoriji paštete Argeta, na vrhu kategorije otroške obutve je Ciciban, med notranjimi zidnim barvami Jub, v kategoriji jedilnih olj pa se je na prvo mesto zavihtela GEA.

bba_slovenske_znamke

Nagrado Best Buy Award lahko pridobijo le tista podjetja, organizacije, znamke, izdelki ali storitve, ki jim potrošniki v posamezni kategoriji namenijo največje število glasov. V okviru petih raziskav, ki so potekale v dveh delih, in sicer januarja 2013 v 56-ih kategorijah in septembra 2013 v dodatnih 136 kategorijah, so potrošniki lahko izbirali med podjetji, organizacijami, znamkami, izdelki in storitvami, kot so na primer, družinski avtomobili, mobilni operaterji, banke, maloprodajne trgovske verige, mleko.

V prestižni, glavni kategoriji raziskave Best Buy Award, v kateri so vprašani navedli le eno domače ali tuje podjetje, izdelek ali storitev, ki po njihovem mnenju najbolje odslikava razmerje med ceno in kakovostjo v Sloveniji, je najboljši rezultat doseglo podjetje Gorenje. Z majhnim zaostankom mu sledijo Hofer, Mercator, Spar/Interspar, Lidl, Krka, Droga, Ljubljanske mlekarne, Petrol, Fructal, Lek in drugi.

Zmaga slovenskih znamk v raziskavah Best Buy Award je še posebej opazna pri dveh od skupno petih raziskav, v kateri je bila anketirana splošna internetna populacija v Sloveniji. V teh dveh raziskavah je od skupaj 105-ih kategorij, prvo mesto pripadlo v 70-ih kategorijah slovenskim blagovnim znamkam, kar je izjemnih 67 odstotkov. Le v raziskavi, v kateri so bili za mnenje vprašani strokovnjaki iz točno določenih branž (na primer dom in oprema, gradnja, poslovni svet), je videti prevlado tujih blagovnih znamk. Od skupno 87-ih kategorij so slovenske znamke zmagale v 39-ih kategorijah.

Print

Po mnenju slovenskih potrošnikov ima med tujimi blagovnimi znamkami, prisotnimi na našem trgu, najboljše razmerje med ceno in kakovostjo Hofer (kategorija mednarodna trgovska veriga), Dr. Oetker (kategorija prašek za pudinge) in Buderus v kategoriji sistemi in proizvodi za gretje ter toplotna tehnika na splošno.

Slovenska podjetja in blagovne znamke so priljubljene tudi na trgih nekdanje skupne države. Prvo mesto v svojih kategorijah so tako v raziskavah Best Buy Award na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini ter Srbiji med drugimi prejeli Gorenje, Zlato polje (Žito) in Dormeo (Studio Moderna).

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.