Po kartičnem še zvočni indeks

Evropejci smo dobri poslušalci. To so pokazali rezultati nove raziskave, ki je razkrila, da povprečna oseba dnevno preživi dve uri in devet minut ob poslušanju glasbe, podcastov in zvočnih knjig, kar skupaj znese osupljivih 32 dni na leto.

Eksplozija t. i. zvočne potrošnje sovpada z novimi izsledki podjetja Mastercard, ki razkrivajo, da je znesek, porabljen za zvočno zabavo, v zadnjem letu poskočil za 19 % in je v povprečju po celotni Evropi dosegel 212 € na osebo na leto. Skoraj tretjina gospodinjstev (30 %) uporablja pametni zvočnik, moški pa za zaposlitev svojih ušes v povprečju namenijo 73 € več na leto kot ženske. Skoraj polovica evropske populacije (48 %) trdi, da slušalke uporablja vsakodnevno, pri čemer prednjačijo milenijci, ki s slušalkami v ušesih vsak dan preživijo eno uro in 53 minut.

Poleg uporabe zvočno upravljanih naprav za predvajanje glasbe (31 %), poslušanja radijskih programov (23 %) in postavljanja vprašanj (13 %), je tehnološko ozaveščena petina (21 %) dejala, da so izvedli nakupe s pomočjo glasu, od katerih je 19 % tak nakup izvedlo v predhodnem tednu.

Raziskava je prav tako razkrila, da skoraj dve petini (36 %) Evropejcev pričakuje, da bo nakupovalo z uporabo glasu v prihodnjih petih letih. Najnovejša analiza napoveduje, da bo glasovni trgovski promet do leta 2022 dosegel vrednost 40 milijard letno po celotnem svetu.

Zvočni indeks Mastercard (Mastercard Sound Index) razkriva, da uporaba slušalk naraste tekom daljših dni spomladi in poleti, ko dve tretjini posameznikov (66 %) prisluhne zvokom med tekom ali vadbo zunaj. Rezultati so prav tako pokazali, da so odrasli z manj časa postali večopravilnostni virtuozi, saj jih 81 % glasbo, podcaste ali zvočne knjige posluša na poti, skoraj tri četrtine (74 %) pa si s poslušanjem lajša čiščenje doma.

Indeks je razkril, da so ženske boljše poslušalke od moških, a le za tri minute, saj v povprečju na dan za poslušanje porabijo 131 minut v primerjavi s 128 minutami za moške. Starostna skupina med 25 in 34 leti posluša več zvokovnih knjig od katerekoli ostale skupine, medtem ko starostna skupina nad 55 let najbolj prisega na knjige v mehki vezavi.

Ugotovitve kažejo, da zvok postaja vedno bolj pomemben, saj dve tretjini vprašanih (68 %) trdi, da jim poslušanje nekaterih zvokov pomaga pri vadbi, 71 % meni, da poveča njihovo produktivnost, štiri petine (84 %) pa pravijo, da jih zvok dela srečnejše. Skoraj tri četrtine (74 %) vprašanih je priznalo, da jih zvoki narave kot je petje ptic pomirjajo, 71 % pa pravi, da zmanjšujejo stres ali tesnobo.

Kot najbolj priljubljene zvočne kulise na svetu so anketiranci izbrali ptičje petje, udarjanje valov ob skale in tapkanje dežnih kapljic po oknu. Na seznamu priljubljenih so se jim pridružili še šumenje vetra v krošnjah dreves, zvok klavirja in prasketanje ognja.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.