Blogbarometer 2015

Komunikacijske agencije 13 držav so pod okriljem mednarodne mreže agencij IPREX konec leta 2015 že drugič opravile spletno raziskavo o blogerjih, Blogbarometer. Rezultati so med drugim pokazali, da število slovenskih blogerjev, ki s pisanjem bloga služi, narašča, saj je teh že četrtina ali 6 odstotkov več kot v leto poprej.

»Med zanimivimi trendi, ki smo jih opazili letos, je porast odstotka anketiranih blogerjev, ki sodelujejo s podjetji. Raziskava je pokazala, da se je povečal odstotek tistih, ki so jih podjetja že kdaj kontaktirala za sodelovanje – iz dobrih 48 % v letu 2014 se je odstotek v letu 2015 dvignil na kar 73,5 % anketiranih,« je o povezavah med podjetji in blogerji povedal Matjaž Klipšteter, direktor agencije Taktik. Rezultati raziskave so pokazali še, da skoraj tri četrtine slovenskih anketirancev sodelovanje s podjetji dobro sprejema, medtem ko je okoli 39 % vprašanih izrazilo željo, da bi podjetja stik z njimi navezala pogosteje.

blog_majica

Kar 45 % vprašanih slovenskih blogerjev pravi, da branost njihovega bloga v zadnjem letu narašča. Med slovenskimi blogerji, ki so se odzvali raziskavi, je bilo največ tistih, ki pišejo o modi, slogu in oblačilih (teh je 28 %). Na drugem mestu po pogostosti najdemo bloge z družbenimi in političnimi temami (15 %), medtem ko na tretjem mestu najdemo bloge o hrani in pijači (13 %). Med petimi najpogostejšimi temami pa sta tudi tehnologija, ki je leta 2014 prevladovala po pogostosti, in lifestyle teme, obe področji z okoli 8 %.

Globalno na prvih mestih prevladuje tema lepote z 12 %, za njo se z okoli 10 % uvrščajo teme hrana in pijača, moda, slog in oblačila ter potovanja. Med petimi najpogostejšimi temami najdemo še lifestyle teme z 9 %.

BLOGBAROMETER

Blogi, družabna omrežja in mediji
Tako v tujini kot tudi v Sloveniji se pisci blogov pri promociji prispevkov najpogosteje odločijo za objavo na družabnem omrežju Facebook. Globalni rezultati kažejo, da se na drugo mesto po pogostosti uporabe uvršča družbeno omrežje Instagram, ki so ga slovenski anketiranci uvrstili na tretje mesto. Na drugo mesto po pogostosti uporabe družabnih omrežij so sodelujoči slovenski blogerji uvrstili omrežje Twitter.

Obiskanost bloga, ki jo je mogoče povečati tudi s promoviranjem prispevkov na družabnih omrežjih, blogerjem prinaša številne prednosti. Vprašani slovenski blogerji sicer med največjimi koristmi prepoznavajo grajenje osebnega in kariernega profila, kar jim pogosto tudi uspe. Okoli 72 % slovenskih blogerjev so namreč že kontaktirali novinarji in jim v skoraj ¾ primerov ponudili sodelovanje oz. delo.

Blogosfera v Sloveniji
Raziskava Blogbarometer je pokazala, da je v sodelujočih državah večina ustvarjalcev blogov ženskega spola. Drugače je le v Nemčiji in Sloveniji, pri čemer se tudi med slovenskimi anketiranci delež blogerk nekoliko zvišuje, saj je letos v raziskavi sodelovalo 48,5 % slovenskih anketiranih ženskega spola. Kar ¾ slovenskih ustvarjalcev blogov, ki so sodelovali v raziskavi, je mlajših od 35 let, medtem ko je globalno gledano delež teh nekoliko nižji (63 %). Kljub večjemu številu mlajših piscev blogov je v Sloveniji večji odstotek tistih, ki blog pišejo že več kot 5 let (50 % vseh anketiranih), medtem ko je takšnih globalno gledano nekoliko manj (41 %).

»Čeprav skoraj 74 % slovenskih anketirancev meni, da slovenska blogerska scena ne bo nikoli dosegla takšne stopnje razvoja, kot jo poznajo v tujini, rezultati kažejo, da se blogosfera v Sloveniji razvija, raste, spreminja in sledi nekaterim tujim trendom. Seveda pa je možnosti za razvoj področja še vedno veliko, saj si več blogerjev želi tudi sodelovanja s podjetji, večina želi uporabnike informirati in jim podati uporabne podatke, mnogi med njimi si želijo tudi strokovnega razvoja, s katerim bodo lahko uporabnikom dali še več,« je rezultate raziskave povzel Matjaž Klipšteter.

One thought on “Blogbarometer 2015

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.