Električni orgazem

Ja, vem, pretiravam, pa vendar. Všeč mi je, zelo všeč. Kdo, kaj? Novi Nissan Leaf. Sploh če bo uresničil to, kar napoveduje PR-sporočilo družbe in dokazal, da je najnaprednejše električno vozilo za množično uporabo na svetu.

Novi popolnoma električni Nissan LEAF z obsežno paleto domiselnih tehnologij je prvi avtomobil v Evropi z zametki sistema avtonomne vožnje. Ena bolj zanimivih inovacij je sistem e-Pedal, ki omogoča doslej še nepoznan in umirjen slog vožnje ter zaviranja – voznik vozilo pospeševanje in zaviranje upravlja le z enim pedalom. Vozniku omogoča, da spelje, pospešuje, zavira in zaustavi vozilo z različno močnim pritiskanjem na pedal plina. Ko voznik popolnoma spusti pedal plina, se samodejno vklopijo regeneracijske in torne zavore, ki vozilo postopoma popolnoma zaustavijo. Vozilo tudi na strmih pobočjih miruje, dokler znova ne pritisnete na pedal plina. Ko se promet sprosti, se z odzivnostjo sistema e-Pedal poveča užitek med vožnjo. Tu je še napredni sistem za pomoč pri vožnji ProPILOT. Med vožnjo po enem pasu na avtocesti poskrbi za mirno, brezskrbno in sproščujočo vožnjo. Druga novost, sistem ProPILOT Park, bo spremenila način dojemanja parkiranja. Vklopljen sistem prevzame nadzor nad krmiljenjem, pospeševanjem, zaviranjem in prestavljanjem, da vozilo tako samodejno zapelje na parkirno mesto. Vsem voznikom tako omogoča natančnejše parkiranje brez skrbi.

Saj vem, kaj vas najbolj zanima pri električnem vozu – kakšen je njegov domet? Z enim polnjenjem akumulatorske baterije uradno lahko prevozi do 378 km, kar bo v praksi verjetno nekje 250 do 300 km, odvisno od letnega časa in drugih razmer v prometu. Bo pa Nissan prihodnje leto predstavil tudi zmogljivejšo različico s povečano močjo motorja in kapaciteto akumulatorske baterije (60 namesto 40 kWh).

Prenovljena zunanja podoba prinaša prepoznavne hišne linije, veseli me, da ga Nissan pri zadku ni “posračkal”, kot sicer znajo včasih japonski oblikovalci svoje delo zaključiti še pred kosilom. Novi Nissan Leaf tako pritegne poglede z elegantno notranjostjo in zunanjostjo.

Elektromotor prepriča in je še varčenjši od predhodnika. Moč 110 kW in 320 Nm takojšnjega navora poskrbita za suvereno pospeševanje. Iz 0 do 100 km/h skoči v samo 7,9 sekunde.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja