25. aprila 2024

Tehnokrat

Moč tehnologije.

Slovenci nismo med večjimi tehničnimi zapravljivci

2 min read

Christmas Shopping in autumn

Slovenski potrošniki bomo za praznične nakupe zabavne elektronike porabili povprečno okoli 140 evrov. V priljubljeni kategoriji računalnikov, TV-sprejemnikov in telefonov pa bodo porabili tudi do 500 evrov, kaže anketa med največjimi slovenskimi prodajalci elektronike Big Bang, EnaA.com in Mimovrste. V primerjavi z lanskim letom se poraba letos ne bo bistveno povečala.

»Ženske najbolj pogosto prejmejo male gospodinjske aparate in aparate za osebno nego,« je povedal Tilen Kosmač iz podjetja Mimovrste. »Moški v času obdarovanja prejemajo TV-sprejemnike, prenosnike, računalniško opremo, pametne telefone in izdelke za šport,« je pojasnila Tanja Kranjc iz podjetja Big Bang. »Najstniki lahko med darili pričakujejo tablične računalnike, prenosnike, pametne telefone, različne računalniške dodatke ali palice za selfije,« je povedala Monika Šimec iz podjetja EnaA.com. Vsi trije prodajalci elektronike pa se strinjajo, da pri darilih za otroke prednjačijo izdelki, kot so pametni telefoni, tablični računalniki in igralne konzole.

Christmas Shopping in autumn

Pomanjkanje idej in navdiha za božična darila
Evropejce pri izbiri pravega darila najbolj ovira pomanjkanje idej, manj pa se pritožujejo glede pomanjkanja denarja. »Večina (55 %) se strinja, da je najtežja stvar pri božičnem nakupovanju prav izbira pravega darila. Pomanjkanje zamisli je tako bistveno bolj pogosta težava kot pomanjkanje denarja (37 %) ali pomanjkanje časa (8 %). Božični čas zna biti precej obremenjujoč za družinski proračun, vendar glede na raziskavo večina Evropejcev za darila zapravlja bolj skrbno. Tako ni presenetljivo, da si 71 odstotkov vprašanih določi najvišji proračun za nakup daril. Kljub dobrim nameram pa tretjina (31 %) še vedno porabi več sredstev, kot so sprva načrtovali,« je dejal Pavel Svoboda iz podjetja Intel, ki je lani naročilo raziskavo o božičnih nakupovalnih navadah Evropejcev. Raziskava je bila izvedena med 10.042 posamezniki iz 10 evropskih držav (Slovenije ni bilo med njimi).

bozicek s kartico

Nakupovalna mrzlica doseže vrhunec v tretjem tednu decembra
Praznični nakupi so v polnem zamahu, so potrdili prodajalci. Kupci začnejo praznična darila kupovati že konec oktobra, vendar sedaj število nakupov narašča vsak dan, tako da nakupovanje doseže vrhunec v tretjem tednu decembra.

Po podatkih Intelove raziskave 12 odstotkov Evropejcev božične nakupe opravlja skozi celo leto in tako prihranijo denar ter se izognejo gneči v trgovinah. Če glavnino božičnih nakupov opravite decembra, pa sodite v večino (62 %), ki z nakupi počaka do prazničnega meseca. Na ta način občutimo praznično vzdušje in najdemo navdih za nakup daril. Tudi zaradi spletnega naročanja je božično nakupovanje lahko veliko lažje. Glede na Intelovo raziskavo bo tretjina (35 %) nakupov božičnih daril opravljena prek spleta, 60 odstotkov pa v trgovinah.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Tehnokrat | Vse pravice pridržane. | Newsphere by AF themes.